بالاخره صهیونیست‌ها هم آواره شدند؛

کوچ ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین به دلیل جنگ غزه

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت که ۲۰۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان به دلیل جنگ غزه، مجبور شدند فلسطین اشغالی را ترک و کوچ کنند.

به دنبال ادامه تجاوز رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه و نگرانی از عملیات مقاومت فلسطین و لبنان، رژیم صهیونیستی اقدام به کوچ شمار زیادی از صهیونیست‌های ساکن مناطق نزدیک به نوار غزه و جنوب لبنان کرده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از مقامات کابینه رژیم صهیونیستی نوشت که به دلیل «جنگ» ۲۰۰ هزار صهیونیست در داخل سرزمین‌های اشغالی آواره شده‌اند.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۱۰۰هزار صهیونیست را از ۱۰۵ منطقه نزدیک به غزه و لبنان کوچ داده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که عملیات جابجایی ۶۰ هزار شهرک نشین صهیونیست از شهرک‌های نزدیک به مرز با لبنان آغاز شده است.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۶ روز گذشته (۱۵ مهر ماه) بمباران مناطق مسکونی و عمومی از یک سو و قطع آب، برق و کمبود شدید مواد غذازی، دارویی از سوی دیگر، وضعیت بسیار بحرانی را برای ساکنان فلسطینی غزه رقم زده و نهاد‌های حقوق بشری شرایط انسانی در این منطقه را غیر قابل توصیف و اسفبار اعلام کرده اند.

نهاد‌های سازمان ملل از جمله برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.».

اما در این بین آمریکا در کنار گسیل تسلیحات و تجهیزات نظامی خود به منطقه به کمک صهیونیست‌های غاصب شتافته و سعی در جلوگیری از شکست صهیونیست‌ها دارد. آمریکا همچنین پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی برزیل، درباره بحران غزه و رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی روسیه، پیش نویس قطعنامه‌ای را تدوین کرده که در آن قاطعانه از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است، اما خبری از آتش بس در غزه نیست.

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از افزایش شمار شهدای نوار غزه در نتیجه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ۴۶۵۱ نفر خبر داد و اعلام کرد که طی ۱۶ روز گذشته ۴۶۵۱ فلسطینی ازجمله ۱۸۷۳ کودک، ۱۰۲۳ زن و ۱۸۷ فرد سالخورده در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

طبق گزارش این وزارتخانه، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۴ هزار و ۲۴۵ مجروح نیز برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: ۱۴۵۰ ابلاغیه درباره مفقودی افراد در زیر آوار ازجمله ۸۰۰ کودک دریافت کرده‌ایم و رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴ جنایت در غزه مرتکب شده که منجر به شهادت ۲۶۶ تن از جمله ۱۱۷ کودک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار