ضرورت ترویج فرهنگ مد و لباس ایرانی اسلامی

برای توسعه و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه مد و لباس منعقد شد که موجب ساماندهی و همیاری کسب و کار‌های خانگی در این زمینه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از محور‌های اساسی در سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است که می‌بایست با حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی اسلامی، آن را به نتایج مثبت برسانیم.

او با بیان اینکه مشاغل خانگی در حوزه مد و لباس دارای جامعه هدف گسترده‌ای است، افزود: با حمایت مالی به صورت وام قرض‌الحسنه از صاحبان مشاغل خانگی، می‌توان به این مهم رونق بخشید چراکه از جمله تاثیرگذارترین حوزه‌ها در فرهنگ مردم است.

فرخنده با تأکید بر لزوم مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن در زمینه مد و لباس، اظهار کرد: باید با خلاقیت و نوآوری در طراحی لباس‌های مناسب با شأن ملّی و دینی، کالای متناسب با هویت اصیل مردم را در اختیار جامعه قرار بدهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین در خصوص برگزاری رویداد اصیلا در امسال، گفت: سه محور عمده در این جشنواره شامل ایده پردازی و خلاقیت، پژوهش در حوزه مد و لباس، رویداد تبیینی، تبلیغی و نهایتاً توانمندسازی طراحان و تولیدکنندگان از طریق برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.