اجرا نشدن صحیح بومی گزینی، مشکل دانشکده سلامت نهبندان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: به دلیل اجرا نشدن صحیح بومی گزینی در دانشکده سلامت نهبندان، ثبت نام دانشجویان جدید به طور کامل اجرا نشده است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به موضوع جذب دانشجوی کمتر از سهمیه در دانشکده سلامت نهبندان اشاره کرد و گفت: پارسال هیچ دانشجویی در این دانشکده پذیرفته نشده و امسال نیز با وجود قبولی ۱۵ نفر در رشته‌های این دانشکده، تنها ۵ نفر آن‌ها ثبت نام شده اند که علت آن عدم اجرای صحیح بومی گزینی در این دانشکده است.

او افزود: در این زمینه از وزیر بهداشت خواستیم تا با افراد خاطی در این پرونده برخورد شود.

نخعی به بیان مشکل پذیرفته شدگان آزمون ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش در نهبندان پرداخت و بیان کرد: ۲۷ نفر در نهبندان طی این آزمون پذیرفته شده اند و برای حضور در کلاس‌های آموزشی ضمن خدمت مجبور به طی مسیر تا مرکز استان هستند که از این رو برای تشکیل کلاس‌های آموزشی با آموزش و پرورش رایزنی و بر رفع این مشکل تأکید شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به طرح پیشنهادی کدینگ جایگاه‌های سوخت استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح تاکنون در سیستان و بلوچستان اجرا شده، اما در اجرا موفق نبوده است و اگر در خراسان جنوبی هم اجرا شود مشکلی را حل نخواهد کرد.

او تصریح کرد: در خصوص بازبینی و بررسی طرح کدینگ جایگاه‌های سوخت به وزیر نفت تذکر داده ام.

به گفته نخعی در برنامه هفتم توسعه کشور حکمی مبنی بر برخط شدن بارنامه‌های ماشین‌های سنگین وجود دارد که در صورت تصویب از صدور بارنامه‌های صوری جلوگیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از چند سال گذشته تاکنون پیگیر تصویب طرح توسعه نهبندان و ایجاد فرمانداری ویژه این شهرستان بوده ام گفت: در سفر ریاست جمهور به نهبندان این موضوع با وی مطرح و طبق دستور او موضوع طرح توسعه نهبندان به معاونت اجرایی ریاست جمهور ارجاع شد که پس از جمع بندی و بررسی مجدد مقرر شد طی ۴ سال ۵ هزار میلیارد تومان به نهبندان تخصیص یابد که این موضوع در مرحله نهایی قرار داشته و با تخصیص این رقم شاهد رشد و توسعه چشم گیری در نهبندان خواهیم بود.

او همچنین در خصوص ایجاد فرمانداری ویژه نهبندان عنوان کرد: برای ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان‌ها ۵ شاخص تعیین شده که نهبندان تنها ۲ شاخص را دارا بود و با وجود پیگیری‌های زیاد و استدلال مرزی بودن شهرستان نهبندان وزارت کشور آن را تأیید نمی‌کرد و اولین قدم تایید وزارت کشور است که چندی پیش مورد موافقت مسئولین این وزارت خانه قرار گرفت.

نخعی با بیان این که اولین مرحله برای تشکیل فرمانداری ویژه در شهرستان‌ها تأیید وزارت کشور است اظهار کرد: پس از موافقت وزارت کشور موضوع به کمیسیون سیاسی، امنیتی دولت ارجاع و پس از تصویب در این کمیسیون نیز در هیأت دولت ارسال می‌شود که چند روز پیش پیگیری‌ها برای تصویب در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت نتیجه داده و در این کمیسیون هم مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است و این خبر را معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد.  

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که پرونده فرمانداری ویژه نهبندان به هیأت دولت ارجاع شده است، گفت: این موضوع در مرحله آخر خود قرار دارد و به زودی نهایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار