تل آویو: ۱۹۹ اسراییلی در بند حماس هستند

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تایید کرد ۱۹۹ صهیونیست در اسارت نیرو‌های فلسطینی در غزه هستند.

طی عملیات پیچیده و گسترده‌ای که جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در هفتم اکتبر انجام داد رژیم صهیونیستی به دلیل غافلگیری متحمل خسارات و تلفات سنگینی شد. حماس طی این عملیات موفق شد نظامیان صهیونیست زیادی را به اسارت درآورد که گرچه این گروه شمار دقیق آن‌ها را اعلام نکرده، اما تل آویو از همان ابتدا در حال تحقیق درباره شمار دقیق اسرای خود بوده است. 

به گزارش تایمز آو اسراییل، ژنرال دنیل هاگاری، سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) برای نخستین بار افشا ساخت شمار اسرای صهیونیست در بند نیرو‌های فلسطینی ۱۹۹ نفر است. 

این مقام صهیونیست در این باره گفت: ما تلاش گسترده‌ای را به منظور یافتن مکانی که اسرای ما در غزه نگهداری می‌شوند انجام داده ایم و اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورده ایم. ما هرگز عملیات نظامی که جان اسرای ما را به خطر بیاندازد انجام نخواهیم داد. 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد در عملیات نظامی شب گذشته در نوار غزه ۲۰ تن از نظامیان جنبش حماس در کرانه باختری رود اردن دستگیر شدند. 

از زمان آغاز درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، تل آویو مدعی دستگیری ۳۶۰ نفر در کرانه باختری رود اردن به دلیل مسائل امنیتی بوده است. وزارت جنگ این رژیم مدعی همکاری ۲۱۰ تن از این افراد با حماس بوده است. 

کرانه باختری رود اردن تحت کنترل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و گروه فتح است که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی و تشکیل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی است. با این حال، جنبش حماس که از سال ۲۰۰۶ نوار غزه را در دست دارد بر نابودی دشمن صهیونیست و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود تاکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار