نتانیاهو حصول توافق آتش‌بس در غزه را رد کرد

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی حصول توافق بر سر آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

صبح امروز (دوشنبه) دو منبع امنیتی مصری گفتند که «مصر، اسرائیل و آمریکا» با آتش‌بس در جنوب غزه از ساعت ۶:۰۰ به وقت گرینویچ و همزمان با بازگشایی گذرگاه مرزی رفح (Rafah) موافقت کردند تا امکان امدادرسانی و تخلیه خارجی‌ها فراهم شود.

اما اکنون خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نوشت که «بنیامین نتانیاهو این مسئله را رد کرده و گفته است: «در حال حاضر هیچ آتش‌بس و کمک‌های بشردوستانه در غزه در ازای خروج خارجی‌ها وجود ندارد.»

پیشتر منابع مصری گفتند که آتش‌بس چند ساعت ادامه خواهد داشت، اما مدت زمان دقیق آن مشخص نیست. آن‌ها همچنین گفتند که مصر، اسرائیل و آمریکا توافق کرده‌اند که گذرگاه رفح تا ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ امروز (دوشنبه) برای یک روز باز باشد.

یک منبع امنیتی و یک منبع غیر دولتی در «العریش» (Al-Arish) گفت که پس از بازگشایی، کامیون‌های کمک‌رسانی همچنان در آنجا منتظر هستند. تصاویر رویترز نشان می‌دهد که کامیون‌ها در انتظار مجوز برای سفر به رفح هستند و ممکن است این اقدام چندین ساعت طول بکشد. مصر گفته است که این گذرگاه در روز‌های اخیر از سمت مصر باز بوده است، اما به دلیل بمباران اسرائیل در سمت فلسطین غیر قابل استفاده است. این توافقنامه امکان تخلیه محدود دارندگان گذرنامه خارجی از غزه را هم فراهم می‌کند.

ساعاتی پیش شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند آتش‌بس در نوار غزه فقط مربوط به خروج اتباع خارجی از نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح است. خبرنگار المیادین در قاهره هم اعلام کرد حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون حامل هزار تن کمک‌های بشردوستانه در مرز‌های مصر منتظر ورود به نوار غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
اگر کشورهای اسلامی بصورت متحد و به ویژه همسایگان فلسطین هرکدام فقط چند موشک به سمت اسرائیل شلیک کنند اسرائیل بزدل خودش پیشنهاد آتش بس میدهد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۳۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
اگر جنگ طولانی شود اسرائیل ضرر می کنند چون اکثر شهروندانش دو تابعیتی هستند
آخرین اخبار