مخالفت سران منطقه با کوچاندن اجباری مردم غزه

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد ایده اخراج فلسطینی‌ها از غزه محکوم به شکست است و سران منطقه با این موضوع مخالفت کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، توطئه صهیونیست‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینی ها از نوار غزه را شکست خورده نامید و گفت که آنها باید بتوانند در سرزمین خود باقی بمانند تا زمانی که اسرائیل با حماس می جنگد.

براساس گزارش العربیه، بلینکن پس از عملیات مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود و منجر به هلاکت  بیش از ۱۴۰۰ صهیونیست شد، به غرب آسیا آمده و به اراضی اشغالی، امارات و عربستان سفر کرد. او پس از دیدار با ولیعهد سعودی دوباره به تل‌آویو بازگشت.

در همین حال رژیم صهیونیستی با بمباران شدید شمال غزه  بیش از یک میلیون نفر از اهالی غزه را مجبور کرده تا شمال نوار غزه را ترک کنند، که نشان دهنده آمادگی برای تهاجم زمینی است، برخی از سیاستمداران اسرائیلی پیشنهاد اخراج فلسطینی ها به مصر را دادند.

بلینکن در مصاحبه با العربیه ادعا کرد: من مستقیماً از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تقریباً همه روسایی که در منطقه با آنها صحبت کردم شنیدم که این ایده محکوم به شکست است و بنابراین ما از آن حمایت نمی‌کنیم.

 دنی آیالون، معاون وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، به مصر گفته است تا همکاری کند و برای فلسطینی ها در سینا چادر برپا کند، زیرا مردم غزه نباید به خانه‌های خود بازگردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار