۳۰ هزار سرباز اوکراینی به انگلیس خواهند رفت

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد لندن قصد دارد تا پایان سال چندین هزار سرباز اوکراینی دیگر را آموزش دهد.

انگلیس قصد دارد تا پایان سال تعداد کل نظامیان آموزش دیده در نیرو‌های مسلح اوکراین را به ۳۰ هزار نفر افزایش دهد. این را گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز بیان کرد. 

شاپس گفت: هدف ما آموزش ۳۰۰۰۰ سرباز اوکراینی تا پایان سال جاری است. رئیس وزارت دفاع انگلیس معتقد است که عزم لندن برای حمایت از کی یف ثابت مانده است. او گفت: ما شانه به شانه اوکراینی‌ها هستیم.

سرویس مطبوعاتی ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) در پایان ماه اوت گزارش داد که بیش از ۲۰ هزار پرسنل نظامی اوکراینی در زمینه‌های آموزشی در انگلیس آموزش دیده اند. پیش از این گزارش شده بود که والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین با فرماندهان ارتش آمریکا و انگلیس دیدار کرده است.

این درحالی است که چندی پیش  روزنامه انگلیسی «ساندی اکسپرس» به نقل از منابع مطلع گزارش داده مربیان انگلیسی یک واحد نخبه اوکراینی که قرار است به کی‌یف برای بازپس‌گیری کریمه کمک کنند را آموزش می‌دهند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین جاه‌طلبی کی‌یف درباره پس گرفتن کریمه از طریق ضدحملات را اواخر آوریل بیان کرد. با این حال به گفته مسکو، از اوایل ژوئن که اوکراین این حملات را آغاز کرده متحمل خسارات و تلفات سنگین شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار