آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل آستارا/ اسکان اضطراری خانوارها/ امدادرسانی مرزداران به مرزنشینان +فیلم و تصاویر

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه نیروی های امدادرسانی از استان‌ها و شهرستان‌های معین استان گیلان به کمک امدادگران آمدند،گفت:۱۳۰ خانوار سیل زده در آستارا اسکان اضطراری داده شدند.

هادی سلیمی گفت: در پی بارش شدید باران در گیلان از دیشب ۱۳۰ خانوار سیل زده در آستارا اسکان و ۶۰ خانوار امداد رسانی شدند‌.

وی افزود: مناطق سیل زده به ۸ منطقه شهری و روستایی تقسیم شده تا بتوانیم سرعت عملیات امداد رسانی را افزایش بدهیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: نیروی های امدادرسانی از شهرستان های معین و استان های معین استان گیلان، از اردبیل و همچنین نیروهای واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه امدادگران ما به استان آمدند، تا با انسجام عملیاتی بتوانیم خدمات امدادی را در سطح شهرستان داشته باشیم.

هادی سلیمی افزود: تا به این لحظه ۵۰۶ بسته غذایی، ۳۲۰ تخته پتو، ۴۵۰۰ قرص نان و هزار و ۱۰۰ بطری آب معدنی در بین مردم سیل زده توزیع شده‌ است.

وی گفت: در روستاهایی که در اثر سیل از آب محروم هستند، با هماهنگی مدیریت بحران ۷ دستگاه تانکر آب رسان ۷۰۰۰ لیتری در سطح روستاها استقرار پیدا کرده تا روستائیان از آب شرب بهداشتی بهره مند شوند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: از امروز ۲۵۰۰ وعده غذایی گرم در بین آسیب دیدگان با هماهنگی نیروهای امدادی توزیع خواهیم کرد.

ارزیابی ۱۲۰ منزل مسکونی در آستارا توسط امدادگران اردبیلی 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت:امدادگران اردبیلی ۱۲۰ منزل مسکونی آسیب دیده در آستارا را ارزیابی کردند.

عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان آستارا سه‌شنبه‌شب پایان می‌یابد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران آستارا  گفت: عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان آستارا تا پایان امروز (سه‌شنبه) به طور کامل انجام خواهد شد.

بابک محمودی اظهار کرد: حادثه بزرگی تا کنون رخ نداده و آسیب‌ها به صورت لکه‌ای بوده که به طور کامل پوشش داده شده است و تا کنون ۱۲ تیم از استان‌های اردبیل و تهران نیز برای تقویت امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: همچنین ۲ گروه بالگردی در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از طریق هوایی بتوانند تجهیزات و امکاناتی که مورد نیاز هست را ارسال کنند و تا پایان امروز به طور تقریبی می‌توان گفت، کسی نیست که آسیبی دیدگی برایش رخ داده و امدادرسانی نشده باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع توسط سازمان هواشناسی، اقدامات به موقع در استان، برگزاری جلسه‌های ستاد بحران، آمادگی‌هایی که از قبل انجام و به نوعی پیش‌بینی‌هایی شده بود و لایروبی‌های بسیار خوب در رودخانه‌ها، حادثه‌ای را که می‌توانست شدید و اثرگذار باشد، کنترل کرد.

وی اضافه کرد: حجم بارندگی چند ساعته که به طور تقریبی از شاخص صد ساله عبور کرد، با همراهی همه دستگاه‌ها با کمترین آسیب و بدون کوچکترین تلفات انسانی پشت سر گذاشته شد؛ لکه‌هایی از آبگرفتگی در شهرها و روستاها وجود دارد که عوامل مربوطه در حال رسیدگی هستند.

محمودی تصریح کرد: مهمترین نکته این بود که خسارت‌های جانی نداشتیم و خسارت‌های مالی هم در دست بررسی است که امید می‌رود به سرعت رفع شود؛ این اتفاقات و حوادث و بعضی خسارت‌هایی هم که ایجاد شد، ناشی از توجه نکردن به نکات ایمنی در ساخت و ساز بود.

احداث پل سیبلی ظرف مدت ۳ ماه آینده

اسدالله عباسی استاندار گیلان با بیان اینکه بارش‌ها بیشتر در بخش لوندویل آستارا بوده که سبب تخریب یک دهنه پل اصلی راه آستارا به تالش بوده است، گفت: برای ساخت این پل پیمانکار تعیین شده و قول دادند ظرف مدت ۳ ماه انجام شود.

عباسی به مشکلات تصفیه آب شرب شهر آستارا و بخش لوندویل اشاره کرد و ادامه داد: همه کارکنان فنی آبفای برای رفع این مشکل پای کار آمدند و محله به محله آب وصل شده و در بخش لوندویل نیز تا زمان حل مشکل طی شبانه روز آینده با تانکر آبرسانی می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تا ظهر امروز مشکلات آبرسانی در شهر آستارا برطرف می‌شود، اضافه کرد: آبگرفتگی تقریباً فروکش کرده و فقط در بخشی از محلات بوده که در حال کنترل هستیم.

عباسی در خصوص مشکلات برق رسانی و آسیب در این حوزه گفت: کارکنان امور توزیع برق نیز جهت برطرف کردن قطعی‌ها و مشکلات در این حوزه نیز پای کار هستند.

وی تصریح کرد: معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط از روز گذشته و تا پایان بحران در آستارا حضور دارند و همه کارهایی که ناشی از سیل بوده رسیدگی کرده و همچنان نیز ادامه دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: خسارات ناشی از سیل به منازل، مغازه‌ها و ابنیه ها وارد شده نیز ارزیابی و بررسی می‌شود و در جلسه شورای اداری اعلام می‌شود.

ضرورت حضور همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک به مناطق سیل زده گیلان

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی گیلان و در صورت نیاز استان‌های همجوار، برای رسیدگی و کمک به مردم مناطق سیل زده گیلان اقدامات لازم را انجام دهند.

در پی بارش‌های بی سابقه و وقوع سیل در شهرستان آستارا و مناطق همجوار، معاون اول رییس جمهور در تماسی تلفنی با استاندار گیلان، با پیگیری آخرین وضعیت مناطق سیل زده گیلان بر امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان تاکید کرد.

محمد مخبر افزود: همه دستگاه‌های اجرایی گیلان و در صورت نیاز استان‌های همجوار، برای رسیدگی به مناطق در معرض سیل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع تلفات انسانی و همچنین جبران خسارات مالی لازم است.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴ روستای فومن در پی بارش باران

موسی فکور با اشاره به بارش باران از ۲ روز گذشته در شهرستان‌های گیلان گفت: براثر بارندگی‌های دیشب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پل آبنمای شهرستان فومن غرق آبی و راه ارتباطی روستا‌های رودبارچیره، گوراب پس پائین، خطیب گوراب و زیده مسدود شده است.

فرماندار فومن افزود: با قطع راه اصلی این مناطق، ساکنان این روستا‌ها در حال حاضر برای رفت و آمد از مسیر جایگزین که بیش از ۱۰ کیلومتر از این مناطق فاصله دارند، استفاده می‌کنند.

امداد رسانی مرزداران به مرزنشینان آستارایی

فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: با استقرار گروه‌های مرزبانی در مناطق آسیب دیده و سیل زده آستارا، امداد رسانی به مردم منطقه با تمام ظرفیت در حال انجام است.

پایداری شبکه تلفن همراه در مناطق سیل زده غرب گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: پوشش تلفن همراه در شهرستان سیل‌زده آستارا پایدار و برخی ناپایداری‌های موردی که گزارش شده ناشی از قطعِ برق است، که با حضور ماموران اداره برق این شهرستان در حال برطرف شدن است.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴ روستای فومن در پی بارش باران

موسی فکور فرماندار فومن با اشاره به بارش باران از ۲ روز گذشته در شهرستان‌های گیلان گفت: براثر بارندگی‌های دیشب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پل آبنمای شهرستان فومن غرق آبی و راه ارتباطی روستا‌های رودبارچیره، گوراب پس پائین، خطیب گوراب و زیده مسدود شده است.

آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل آستارا/ اسکان اضطراری خانوارها+فیلم

آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل آستارا/ اسکان اضطراری خانوارها+فیلم

آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل آستارا/ اسکان اضطراری خانوارها+فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.