۱۶۲ میلیارد ریال هزینه درمان ناباروری زوج‌های گیلانی

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال برای خدمات درمانی زوج‌های نابارور استان هزینه شده است.

محمود عاطف راد، مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمان زوج‌های نابارور وزارت بهداشت زیرساخت‌های خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری را فراهم کرده است.

او افزود: بیمه سلامت گیلان تاکنون ۱۶۲ میلیارد ریال برای خدمات درمانی زوج‌های نابارور این استان هزینه کرده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوج‌های نابارور فراهم شده است.

عاطف راد تصریح کرد: خانواده‌هایی که درآمد متوسط و پایین دارند، می‌توانند بدون دغدغه مالی از این خدمات بهره‌مند شوند. 

او همچنین گفت: یکی از دغدغه‌های مهم زوج‌ها علاوه بر ناباروری هزینه‌های زیاد درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته خدمات درمان ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در مراکز خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان افزود: هزار و ۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت این استان نشان دار شده اند.

به گفته عاطف راد، زوج‌های نابارور خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایش ها، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو برای تشخیص و درمان ناباروری دریافت می‌کنند که اگر با این اقدامات اولیه باردار نشدند، خدمات فوق تخصصی برای آنها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

محمود عاطف راد، مدیرکل بیمه سلامت گیلان

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح و مشاوره دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.