خادمی مطرح کرد؛

بهره برداری از ۵ آزادراه و ۴ طرح ریلی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از بهره برداری ۵ طرح آزادراهی به طول ۲۹۳ کیلومتر و ۴ طرح ریلی تا پایان سال خبر داد.

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: آزادراه تهران - شمال، شیراز - اصفهان، رفع گلوگاه قزوین به رشت محدوده منجیل به رودبار، تبریز - مرند و بخشی از آزاد راه مراغه به هشترود ۵ آزاد راهی هستند که تا پایان سال به بهر برداری می‌رسند.

خادمی گفت: متوسط آزادراه سازی در کشور سالانه ۸۶ کیلومتر بوده که با این بهره برداری‌ها نزدیک به ۳ برابر متوسط سالانه، آزادراه ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه در بخش ریلی ۴ طرح به طول ۴۰۷ کیلومتر در دست ساخت است افزود: متوسط ساخت خطوط ریلی ۲۰۰ کیلومتر در سال بود که اگر این طرح‌ها به بهره برداری برسند دو برابر متوسط سالانه اقدام به ساخت خطوط ریلی کرده ایم.

خادمی افزود: خطوط ریلی بستان آباد - تبریز، همدان - سنندج، رشت -کاسپین و اردبیل - میانه از جمله طرح‌های ریلی است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند و سه مرکز استان اردبیل، تبریز و کردستان را به خط آهن متصل می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه آهن کرمانشاه خسروی نیز تصریح کرد: ۲۶۴ کیلومتر طول خط آهن کرمانشاه - خسروی است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این خط آهن نیاز است و ساخت این خط آهن حدفاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب به طول ۱۱۵ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار