‍ سرانه فضای آموزشی اردبیل ۵ متر کمتر از استاندارد کشوری است

فرماندار اردبیل گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان اردبیل ۵ متر کمتر از میانگین سرانه کشوری است و برنامه ریزی جدی می‌طلبد.

سید محمد اعتماد اعجازی در همایش مدیران و معاونین پرورشی مدارس گفت: در قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، ۲۲ تکلیف مشخص شده است که این تکالیف در حوزه‌های مختلف بررسی و اجرایی می‌شود.

او بااشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها در شهرستان اردبیل براساس سیاست‌های دولت اولویت بندی مسائل است افزود: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شده و این مسئله‌ها را رصد و اولویت بندی کرده و اقدامات و برنامه‌های لازم را انجام می‌دهند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش برنامه ریزی برای سبک زندکی سالم و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبنای کار قرار گرفته است و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و سواد رسانه‌ای و حوزه فضای مجازی برای دانش آموزان و والدینشان برگزار شده و برگزار می‌شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: متاسفانه سرانه فضا‌های آموزش و پرورش شهرستان اردبیل پایین‌تر از سرانه کشور است و ۳۰ درصد مدارس اردبیل توسط خیران احداث شده است که این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

او افزود: برخی مدارس اردبیل نیازمند تخریب و بازسازی هستند که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان و تامین اعتبارات و مشارکت خیرین این مدارس بازسازی و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار اردبیل بیان کرد: برخی مدارس اردبیل که در هسته مرکز شهر قرار گرفته باعث ایجاد ترافیک شده که نیازمند ساماندهی هستند و برخی مدارس هم نیازمند تغییر کاربری و بهینه سازی هستند که در این راستا برنامه ریزی‌هایی لازم صورت می‌گیرد.

اعتماد اعجازی با گلایه از مسوولین ذیربط در مورد عدم راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام سرویس مدارس گفت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات و تاکیدات مکرر این امر محقق نشد و باعث بلاتکلیفی والدین شده و در زمان بازگشایی مدارس معضلات مختلف از جمله افزایش ترافیک و نگرانی‌ها خانواده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.