گذر از تابستانی داغ با تجهیز و حفر ۲۰ حلقه چاه جدید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال با اقدامات پیشگیرانه و حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید، هیچ شهری در خراسان جنوبی دچار مشکل قطعی و افت فشار نشد. 

 دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط خشکسالی روی آب سد‌ها تاثیرگذار بوده است، گفت: اگر با بارندگی شرایط آبی سد نهرین به وضعیت مطلوبی برسد چاه‌های جدید را از مدار خارج می‌کنیم و از ظرفیت آب‌های موجود سد برای تأمین آب شرب شهر طبس استفاده خواهیم کرد. 

او افزود: امسال با اقدامات پیشگیرانه و حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید، هیچ شهری در خراسان جنوبی دچار مشکل قطعی و افت فشار نشد. 

دوستی تصریح کرد: امسال با وجود گرمای بی سابقه، منابع آبی موجود مدیریت و با حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه جدید ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت چرخه آب استان اضافه شد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  با اشاره به هدف گذاری آبرسانی به ۱۰۷ روستای خراسان جنوبی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم رویکرد دولت در بحث محرومیت زدایی وارد فاز جدیدی شد که در سطح کشور شامل آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی بود. 

او عنوان کرد: در قرارداد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در فاز اول آبرسانی به ۴۹ روستا هدف گذاری شد که تا کنون آبرسانی به ۵۰ روستا اجرایی شده و آبرسانی به ۱۰۷ روستای دیگر نیز مورد هدف است. همچنین در قرارداد دوم با این قرارگاه، آبرسانی به ۱۴۵ روستا مورد هدف بوده و در فاز تکمیلی نیز ۵۰۲ روستا هدف گذاری شده است. 

دوستی از بهره برداری از ۳۰ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: ۲۶ پروژه مربوط به آبرسانی روستایی و ۴ پروژه آبرسانی شهری بوده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهرستان خوسف در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی از ردیف اعتبار ملی برخوردار شد، یادآور شد: این طرح از مطالبه‌های درازمدت مردم شهرستان خوسف است که در دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور، مصوب شد و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی گرفت.

برچسب ها: آب و فاصلاب ، حفر چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.