پوتین: برای آینده سوریه فقط مردم آن تصمیم خواهند گرفت

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که مردم سوریه کسانی هستند که به دور از هرگونه دیکته خارجی، آینده کشورشان را تعیین خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد که روسیه بر این باور است که آینده سوریه باید توسط خود سوری‌ها و به دور از هرگونه فشار یا دیکته خارجی تعیین شود.

به گزارش روسیا الیوم، پوتین در پایان گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه گفت: "این مهم است که در مواضع اساسی برای حل بحران سوریه از جمله احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور اشتراک نظر داشته باشیم".

رئیس جمهور روسیه افزود: "راه اندازی یک روند بازسازی در مقیاس بزرگ برای سوریه نیازمند دستیابی به آشتی ملی و اجماع است و معتقدیم که تعیین آینده سوریه بدون دخالت یا دیکته خارجی به عهده خود سوری‌هاست."

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش از این تأکید کرده بود که بخش اول مذاکرات پوتین و اردوغان بسیار سازنده بوده است زیرا مواضع در زمینه‌های مختلف تعدیل شده است.

مذاکرات پوتین و اردوغان به مدت یک ساعت و نیم در سوچی به طول انجامید. دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت اوکراین، سوریه و لیبی، توافق غلات و ایجاد یک مرکز گاز در ترکیه گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
اگه مردم تصمیم گیرنده هستند پس تو چیکاره ای ؟؟؟
آخرین اخبار