افزایش شمار زخمی‌های درگیری در تل آویو به ۱۴۰ نفر

نهاد‌های پزشکی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تعداد زخمی‌های درگیری‌ها در تل آویو را تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده‌اند.

نهاد‌های پزشکی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تعداد زخمی‌های درگیری‌های امروز شنبه بین صهیونیست‌های آفریقایی تبار معترض و نیرو‌های پلیس این رژیم در شهر تل آویو را تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کردند.

 به گزارش خبرگزاری شهاب، نهاد‌های پزشکی رژیم صهیونیستی همچنین افزودند که حال ۱۳ نفر از زخمی‌ها وخیم است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل پیش از این خبر داده بود که نیرو‌های پلیس این رژیم از سلاح گرم علیه معترضان استفاده می‌کنند.

اعتراضات صهیونیست‌های اریتره‌ای و سودانی‌تبار در تل‌آویو امروز شنبه به خشونت کشیده شد. معترضان به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض داشتند. این کنفرانس قرار است شنبه بعد از ظهر برگزار شود.

بر اساس این گزارش، سودانی تبار‌ها نیز در این اعتراضات شرکت کردند و تظاهرات کنندگان با همه ابزار‌های ممکن از جمله سنگ به پلیس حمله کردند. معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودرو‌های عمومی و تخریب یک خودروی پلیس کردند.

یهودیان آسیایی و آفریقایی تبار که در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان یهودیان «مزراحی» شناخته می‌شوند در مقابل یهودیان اشکنازی که یهودیان اروپایی و آمریکایی هستند، افراد درجه دوم محسوب می‌شوند. همواره، بیشتر مقامات ارشد کنست (پارلمان) و کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان اشکنازی بوده اند.

گسست قومی، نژادی، زبانی و فکری بین صهیونیست‌ها در رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان، ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی سران این رژیم برای تشکیل یک کابینه باثبات برای آرام کردن اوضاع را مقدمه انحلال این رژیم ارزیابی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار