مراسم اربعین بهترین پیام تمدن اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی بهترین پیام از سوی تمدن اسلامی به جهان است.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته گفت: بعد از ۱۴۰۰ سال وقتی عاشورا و اربعین فرا می‌رسد مردم دنیا نه تنها شیعه و مسلمان، حتی غیرمسلمان از دیگر آیین‌ها همچون زرتشتی و مسیحی و قشر‌های مختلف آزادی خواهان جهان، در جای جای کره زمین به عنوان یک حق قیام می‌کنند و در این ایام عزاداری می‌کنند.

او افزود: عاشورا و اربعین فیصله دهنده حق و باطل است و امروز به عنوان یک مسئله بین المللی دو جبهه در مقابل هم قرار دارند؛ یکی جبهه تمدن فرهنگ اسلامی و دیگری دموکراسی غرب که بدترین برای نوع بشر است.

آیت الله عبادی برگزاری مراسم اربعین را بهترین پیام در جهت تمدن اسلامی دانست و بیان کرد: شرکت در پیاده روی اربعین و خدمت رسانی موکب‌ها به زائران، همگی جلوه‌هایی از تمدن اسلامی است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بیرجند همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرجایی نیروی انسانی شایسته باشد کار شایسته انجام می شود و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب نیاز است نیروی انسانی شایسته انتخاب کنیم و اگر امروز با آرمان‌های انقلاب فاصله داریم دلیلش است این است که گاهی، نیروی انسانی درست و شایسته انتخاب نکردیم.

او گفت: انقلاب اسلامی حق انتخاب را به ما داده و ما باید برای سرنوشت خودمان و نسل آینده، انتخاب درستی را انجام دهیم.

آیت الله عبادی گفت: دشمن در این سال‌ها افراد شایسته و نخبه‌های زیادی مانند سردار سلیمانی را به هر نحوی از ما گرفته است و انتخاب بد سبب می شود که همه ضربه بخوریم و این انقلاب و اسلام دیرتر به اهدافش برسد.

برچسب ها: ولی فقیه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.