فرماندار اردکان:

رسانه باید مطیع و در چارچوب قانون باشد

سبزواری گفت: مدیران کانال‌های مجازی به دنبال اجرای قانون باشند

حسین سبزواری فرماندار اردکان  در نشست با اصحاب رسانه دارای مجوز با بیان اینکه در آغاز هفته دولت به سر می‌بریم، وظیفه ماست که پروژه‌هایی که در این هفته افتتاح خواهد شد به اطلاع مردم برسانیم، گفت: علت اینکه در این نشست فقط مدیران رسانه‌های رسمی را دعوت کرده ایم توجه آن‌ها به قانون بوده است و باید به این نکته تاکید کرد که رمزنشاط در جامعه قانون مداری است.

او افزود: شعارو توجه ویژه دولتی‌ها در این برهه زمانی تاکنون قانون مداری و هدایت افراد در این راستا بوده است. 

سبزواری  با بیان اینکه در سال گذشته نیز عنوان نموده ام که فقط با خبرنگاران و مدیران رسمی گفتگو و نشست خواهم داد تصریح کرد: تعمدا این جمله را به کار برده ام تا همه به سمت قانون و اخذ مجوز هدایت شوند.

فرماندار اضافه کرد: در روستا‌ها، شهر‌ها و بخش‌های اردکان، ۶۰ مدیر کانال‌های مجازی در پیام رسان‌ها فعال هستند اظهار داشت: حتی روستا‌های کم جمعیت نیز یک یا ۲ کانال خبری وجود دارد و این علامت خوبی است، فعالین حوزه مجازی در شهرستان اعم از مرد، زن، پیر و جوان هستند که یک فرصت خیلی مناسب و خوبی برای جامعه هدف و مورد نیاز است، ولی این کانال‌ها در مسیر قانون مداری گام برنداشته اند و صرفا هم و غم بعضی مدیران این شده که به هر قیمتی جذب مخاطب نمایند و این از هدف اصلی رسانه دور شده است.

 سبزواری یادآور شد: بر همین اساس امسال علارغم اینکه خیلی خوشایند نبود و دوست داشتم تمام فعالین رسانه در نشست خبری باشند، ولی دعوت نکردن آن‌ها را به عنوان علامت سوال برایشان ارسال نموده ام تا یک تفاوتی با مدیران رسانه‌های مجوزدار داشته باشد، رسانه باید مطیع و در چارچوب قانون باشد و مسلما نگاه‌ها باید با آن رسانه‌ای که قانون را اجرا نکرده است مجزا باشد.

 مسایل اجتماعی فرهنگی اردکان به طور جد رسیدگی می‌شود

فرماندار اردکان گفت: در بخش مسایل اجتماعی و فرهنگی اقداماتی در شهرستان انجام شده که در قالب پروژه قابلیت افتتاح را ندارد و فقط اعلام گزارش می‌می شود.

سبزواری با اعلام اینکه در مرداد ماه امسال، ۱۴۲ مورد ولادت در شهرستان رقم خورد این آمار رو به افزایش بوده و ۲۴ مورد فوتی داشته ایم که نسبت به تیرماه کاهش یافته است، افزود: در این ماه هشت مورد واقعه ازدواج و هشت مورد طلاق رخ داده و برای اولین بار نسبت ازدواج و طلاق مساوی شده است.

او با بیان اینکه در تیرماه امسال، ۱۱۸ مورد ولادت، ۵۷ مورد ازدواج و پنج مورد طلاق رخ داده است گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۸ مورد ازدواج، ۱۱۲ مورد ولادت، هفت موردطلاق و ۲۲ مورد وفات داشته ایم.

فرماندار اردکان ادامه داد: در فرودین ماه ۱۲۴ مورد ولادت، ۲۹ مورد وفات، ۲۱ مورد ازدواج و پنج مورد طلاق و در خرداد ماه، ۲۷ واقعه ازدواج و ۱۲ مورد طلاق، رخ داده است.

سبزواری افزود: از نظر تغییرات جمعیتی در سال ۱۳۹۹، یک هزار و ۴۷۱ مورد تولد، در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۵۶ مورد تولد و در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۴۷۲ مورد تولد رخ داده است، آمار موالید دختر در سال ۹۹، ۷۴۸، در سال ۱۴۰۰، ۷۴۴ وسال ۱۴۰۱، ۷۲۰ مورد بوده که کاهش قابل توجهی داشته است وآمار موالید پسر در سال ۹۹، ۷۲۳ مورد، سال ۱۴۰۰، ۸۱۲ مورد و ۱۴۰۱، ۷۵۲ مورد. آمار فوت در سال ۱۳۹۹، ۵۲۰ مورد، سال ۱۴۰۰، ۳۷۰ مورد ودر سال ۱۴۰۱، ۳۶۴ مورد رخ داده که کاهش آمار را داشته ایم، آمار ازدواج در سال ۱۳۹۹، ۴۹۹ مورد ازدواج، در سال ۱۴۰۰، ۵۲۴ مورد، و در سال ۱۴۰۱، ۴۵۵ مورد و در سال ۱۳۹۹، ۸۱ واقعه طلاق، در سال ۱۴۰۰، ۷۸ مورد و درسال ۱۴۰۱، ۱۰۲ مورد رخ داده است.

او یادآور شد: از نظر جمعیتی میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال است و زنان ۲۶ سال می‌باشد، سن طلاق در مردان، ۳۱ سال و سن طلاق در زنان ۲۷ سال است و میانگین سن مادران هنگام زایمان ۳۲ سال در شهرستان برآورد شده است.

 فرماندار اردکان با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که شهرستان داشته و در مهاجرتی که رخ داده است در طی دهه گذشته قاعدتا آسیب‌های اجتماعی در شهرستان زیاد شده است، در سال ۱۴۰۰، آمار بالایی ازاقدام به خودکشی داشته ایم تصریح کرد: تمهیداتی در نظر گرفته و با برنامه ریزی، اجرای طرح‌های اجتماعی و کارگاه‌های آموزشی در سال ۱۴۰۱ با کاهش چشم گیر این حادثه تلخ روبرو شده ایم. سبزواری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ثبت‌نام ۹۵ نفر برای نامزدی مجلس شورای اسلامی خبر داد که ۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد هستند.

سبزواری ادامه داد: ۵۳ درصد از ثبت‌نام کنندگان زیر ۴۵سال سن دارند؛ ۶۶ درصد ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۲۴ درصد دکترا و ۱۰ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حوزوی هستند.

او افتتاح اولین آموزشگاه موسیقیِ بانوان، برگزاری ۴۷ نمایشگاه عکس و پوستر با موضوعات مختلف مثل بهبود سلامت جامعه، برگزاری طرح استانی سامان خانواده، برگزاری قرارگاه حجاب و عفاف با هدف ترویج حجاب و طرح افزایش جمعیت و تسهیلات بهتر و کمک به معیشت والدین متولدین ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، از جمله فعالیت‌های سال گذشته فرمانداری برشمرد.

سبزواری با آرزوی توفیق برای خدمتگزاران و دولتمردان گفت: ما به عنوان خدمتگزاران به مردم در جهت احقاق حق و حقوق آن‌ها و در راستای اجرای سیاست‌های دولت و حاکمیت قانونی عمل خواهیم کرد.

او از همکاری آحاد مردم، امام جمعه، نماینده مجلس، استاندار، مدیران کل و کارکنان ادارات شهرستان در جهت پیشبرد امور شهرستان در این مدت تشکر کرد.
 شهرستان ۱۶۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهر‌های عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار