هکر‌ها به پایگاه‌های هسته‌ای ژاپن حمله کردند

گروهی از هکر‌ها به برخی از نهاد‌ها و گروه‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای ژاپن حمله کردند.

گروه هکری آنانیموس حملات سایبری را علیه نهاد‌ها و گروه‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای ژاپن در اعتراض به طرح این کشور برای تخلیه فاضلاب رادیواکتیو انباشته شده در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دای-ایچی در اقیانوس انجام داد.

به گزارش تی آر تی، حملات گروه هکری آنانیموس توسط یک گروه مستقر در ایتالیا رهبری می‌شد.

آژانس انرژی اتمی ژاپن اعلام کرد که اقدامات متقابلی را در برابر این حمله هکری انجام داده و کاربران می‌توانند به بازدید از سایت ادامه دهند.

بر اساس گزارش ها، آنانیموس از ماه گذشته و مدت کوتاهی پس از آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که برنامه آن برای تخلیه فاضلاب به دریا مطابق با استاندارد‌های ایمنی است، حملات سایبری را تشدید کرده است.
 
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود که در ۴ ژوئیه منتشر شد، اعلام کرد که طرح تخلیه فاضلاب انباشته شده در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دای- ایچی ژاپن به دریا مطابق با استاندارد‌های ایمنی است.

اگرچه جدول زمانی رسمی اعلام نشد، اما گفته می‌شود که دوره تخلیه به اقیانوس از ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.

کشور‌های همسایه چین و کره جنوبی و نیز جزیره تایوان به تصمیم دولت توکیو برای تخلیه این پسماند‌ها واکنش نشان دادند.

گفته می‌شود گروه هکری آنانیموس (Anonymous)، آژانس انرژی اتمی ژاپن (JAEA)، شرکت انرژی اتمی ژاپن و انجمن انرژی اتمی ژاپن را هدف قرار داده است.

 دولت ژاپن در نظر دارد عملیات ریختن بیش از یک میلیون تن پساب نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس را اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل سپتامبر پس از بازگشت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن از نشست سه جانبه با آمریکا و کره جنوبی آغاز کند.

برچسب ها: ژاپن ، پسماند هسته ای ، هکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار