سرپرست شبکه دامپزشکی بیرجند مطرح کرد؛

صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ از شهرستان بیرجند

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به کشور‌های عراق و افغانستان ازاین شهرستان خبر داد.

 حمزه ئی،  با تاکید بر اهمیت قرنطینه‌ها در پیشگیری و جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری‌ها و نیز نقش آن‌ها در صادرات و واردات دام و فرآورده‌های خام دامی، به رسانه‌های گروهی گفت: هرگونه صدور مجوز از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌پذیرد لذا ردیابی کلیه محموله‌ها ازمبدأ تا مقصد امکان پذیر است.

او تصریح کرد: در هنگام صدور مجوز بهداشتی حمل، کلیه آزمایشات و اقدامات بهداشتی لازم بر روی محموله‌های صادراتی انجام می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، صدور گواهی بهداشتی حمل دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام دامی و طیور طی نظارت‌های کارشناسان شبکه و پس از تائید سلامت، کیفیت و بهداشتی بودن محموله‌ها توسط واحد قرنطینه صادر می‌شود.

حمزه ئی بیان کرد: تمامی مجوز‌های حمل بهداشتی توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه از طریق سیستم یکپارچه و آنلاین قرنطینه صادر و قابل پیگیری و بررسی در هرزمان از شبانه روز است.

او خاطرنشان کرد: برای صادرات و حمل این مقدار ۸ فقره گواهی بهداشتی حمل در سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.