ترامپ: دادگاه من باید پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود

رئیس جمهور پیشین آمریکا خواستار برگزاری دادگاه‌های مربوط به اتهاماتش پس از انتخابات شد.

گرچه دونالد ترامپ ۲ سال است که کاخ سفید را ترک کرده است، اما وی همچنان جنجالی‌ترین چهره سیاسی در آمریکا به شمار می‌رود. پرونده‌های بی شماری علیه ترامپ در دادگاه‌های فدرال و ایالتی آمریکا در جریان است که مهمترین آن‌ها شامل اتهام شرکت در فرار مالیاتی، دادن حق السکوت به یک زن بازیگر فیلم‌های مستهجن، نگهداری اسناد محرمانه دولتی پس از خروج از کاخ سفید، و اکنون تلاش برای ساقط کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. با این حال، رئیس جمهور جمهوریخواه پیشین آمریکا هیچ کدام از اتهامات وارده را قبول ندارد. 

به گزارش تله تریدر، ترامپ در جدیدترین اظهار نظر خود درباره اتهامات وارده بر خود اعلام کرد: زمانبندی برگزاری دادگاه درباره پرونده من از سوی قاضی جک اسمیت مناسب نبوده و باید این پرونده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ برگزار شود. 

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند در دوم ژانویه ۲۰۲۴ دادگاه را برگزار کنند، زیرا درست پیش از جلسه مهم انتخاباتی اتحادیه آیووا است. این دادگاه باید پس از انتخابات برگزار شود. زمان بندی این دادگاه بیشترین مداخله با روند برگزاری انتخابات را دارد و ایده برگزاری جلسه در دوم ژانویه احمقانه و غیرقابل انجام است. 

ترامپ با حمله به قاضی اسمیت تاکید کرد: فقط یک دیوانه بی خبر تنها یک روز پس از آغاز سال جدید و با بیشترین مداخله در روند انتخابات ایالت آیووا می‌تواند این درخواست را مطرح کند. 

رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه به سخنان مایک پنس، معاون خود و رقیب انتخاباتی اش که اعلام کرده بود ترامپ از وی خواسته است قانون اساسی را زیرپا بگذارد، رد کرد. وی در این باره گفت: نظرسنجی‌ها نشان دهنده کاهش بیش از پیش محبوبیت پنس در میان رای دهندگان جمهوریخواه است. مایک کوچولو اکنون تصمیم گرفته مرد سرسختی باشد. او می‌توانست عظمت و بزرگی داشته باشد، اما مسیر دیگری را انتخاب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
گم شو جانی خطرناک وتروریست بین المللی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
این رییس جمهور بشه بهتره چون بایدن دم به تله نمیده ولی این راحت بهانه دست ما میده تا سی تا سی تا موشک بزنیم تو سرشون
آخرین اخبار