اردوغان: حل مسئله غلات در گروی پایبندی غرب به تعهدات خود است

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد که حل مسئله صادرات غلات به پایبندی غرب به تعهدات خود بستگی دارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آنکارا به تماس‌های خود برای ازسرگیری  اجرای «توافق صادرات غلات» ادامه می‌دهد.

طبق گزرش اسپوتنیک، اردوغان طی سخنانی در کنفرانس سفرای ترکیه با بیان این‌که حل مشکل صادرات غلات از اوکراین در گروی پایبندی غرب به تعهدات خود است، گفت: «ما به تماس‌هایمان با هدف ازسرگیری اجرای توافق غلات که از ۱۷ ژوئیه به حالت تعلیق درآمده است، ادامه می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «تأمین غلات کشور‌های آفریقایی برای آقای پوتین و همچنین برای ما موضوع حساسی است. من مطمئن هستم که در این زمینه (تمدید قرارداد غلات) با پوتین نقاط مشترکی پیدا خواهیم کرد.»

توافقنامه صادرات غلات از اوکراین که بین سازمان ملل، روسیه، اوکراین و ترکیه امضا شده بود، در ۱۷ ژوئیه متوقف شد و روسیه اعلام کرد که به دلیل عدم پایبندی غرب به تعهدات خود، مخالف تمدید این توافق است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پیش‌تر اعلام کرد که به رغم تلاش‌های سازمان ملل، به شروط روسیه عمل نشده و کشور‌های غربی به وعده‌های خود پایبند نبوده‌اند.  

پوتین همچنین گفت که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشور‌های خود صادر می‌کند، در حالی که هدف اصلی این معامله تأمین غلات کشور‌های نیازمند ازجمله کشور‌های آفریقایی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
قحطی ده ساله حتمیه
آخرین اخبار