اوکراین: اردوغان می‌تواند امکان از سرگیری توافق کریدور غلات را فراهم کند

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی یف در حال ایجاد مسیر‌های جایگزین برای صادرات غلات و سایر محصولات بدون عبور از دریای سیاه است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می‌تواند امکان از سرگیری توافق کریدور غلات دریای سیاه را فراهم کند.

کولبا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریر دلا سرا، ارزیابی‌هایی درباره توافقنامه کریدور غلات دریای سیاه انجام داد.

کولبا در پاسخ به این سوال که "آیا اردوغان می‌تواند امکان از سرگیری توافق کریدور غلات دریای سیاه را فراهم کند؟ " گفت: بله، من فکر می‌کنم او می‌تواند این کار را انجام دهد. می‌دانیم که ترکیه روابط دیپلماتیک با روس‌ها دارد. در همین حال، ما در حال ایجاد مسیر‌های جایگزین برای صادرات غلات و سایر محصولات بدون عبور از دریای سیاه هستیم.

اردوغان طی سخنانی در کنفرانس سفرای ترکیه با بیان این‌که حل مشکل صادرات غلات از اوکراین در گروی پایبندی غرب به تعهدات خود است، گفت: «ما به تماس‌هایمان با هدف ازسرگیری اجرای توافق غلات که از ۱۷ ژوئیه به حالت تعلیق درآمده است، ادامه می‌دهیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پیش‌تر اعلام کرد که به رغم تلاش‌های سازمان ملل، به شروط روسیه عمل نشده و کشور‌های غربی به وعده‌های خود پایبند نبوده‌اند. 

پوتین همچنین گفت که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشور‌های خود صادر می‌کند، در حالی که هدف اصلی این معامله تأمین غلات کشور‌های نیازمند ازجمله کشور‌های آفریقایی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
ببینیم اروپا تا چه حد در اطاعت آمریکاست. حتی مردمش گرسنه بمانند تا جیب آمریکا در بشه
آخرین اخبار