پیش‌بینی صربستان از زمان صلح روسیه و اوکراین

رئیس‌جمهور صربستان پیش‌بینی کرد اوکراین و روسیه سال آینده به صلح برسند.

«السکاندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان پیش‌بینی کرد که انتظار دارد آتش‌بس میان مسکو و کی‌یف در مارس-آوریل ۲۰۲۴ (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۳) حاصل شود و پایان درگیری در اوکراین به رشد اقتصادی شدیدی در تمام جهان منجر خواهد شد.

او در مصاحبه با شبکه PRVA گفت: «نگران این هستیم که هیچ کدام از دو طرف چه روسیه و چه اوکراین و کشور‌های غربی، جرأت پذیرش شکست را نداشته باشند، چون در این صورت، آمریکا و اتحادیه اروپا و به عبارتی ناتو از این طریق شکست خواهند خورد».

رئیس جمهور صربستان افزود: «این جنگ در حال فرسایشی شدن بوده و به دلیل آن، همگی در رنج قرار داریم، اما معتقدم که در ماه مارس/آوریل آینده، نوعی آتش بس حاصل خواهد شد و جهش بزرگی برای همه و تمام جهان حاصل خواهد شد و نرخ بهره بدهی‌ها کاهش یافته و رشد اقتصادی حاصل می‌شود».

وی تاکید کرد: «اگر درگیری در اوکراین برای یک، یا دو یا سه سال متوقف شود، همگان به شکل بهتری زندگی خواهیم کرد».

از سوی دیگر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه دومین اجلاس روسیه-آفریقا گفت مسکو حدود ۳۰ ابتکار صلح برای حل‌وفصل بحران اوکراین از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی دریافت کرده است.

در همین حال واشنگتن پست خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین ماه آگوست در عربستان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار