واشنگتن پست: مین‌زدایی اوکراین ۷۵۷ سال طول می‌کشد

یک نشریه آمریکایی اوکراین را پُر مین‌ترین کشور جهان دانست و تخمین زد مین‌زدایی آن ۷۵۷ سال به طول خواهد انجامید.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با استناد به داده‌های دولت این کشور و چندین گروه غیردولتیِ بشردوستانه پاکسازیِ مین‌ها گزارش داد که درگیری با روسیه اوکراین را به «مین گذاری شده‌ترین کشور» در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش اتاق فکری مستقر در اسلواکی حدود یک سوم خاک اوکراین تحت تأثیر نبرد‌های سنگین قرار گرفته است و احتمالاً به عملیات مین‌زدایی شدید نیاز دارد و بیش از ۶۷ هزار مایل مربع (۱۷۳ هزار و ۵۲۹ کیلومتر مربع) به مهمات منفجر نشده آلوده شده است. این مساحت چیزی بیشتر از فلوریدای آمریکاست.

واشنگتن پست در بخشی از این گزارش نوشت: «تعداد زیاد مهمات در اوکراین در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. هر دو طرف درگیری به طور فعال از مین در عملیات خود استفاده می‌کنند. آمریکا با تأمین گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری به کی‌یف که میادین مین موقت ایجاد می‌کند، در استخراج مین از خاک اوکراین مشارکت داشته است. یکی دیگر از مهمات ساخت آمریکا که به اوکراین فرستاده شد، مین ضد تانک M۲۱ بود که خود تخریب نمی‌شود.»

طبق اطلاعات سازمان ملل، حدود ۳۰۰ غیرنظامی از جمله ۲۲ کودک در اوکراین در حوادث مرتبط با مهمات منفجر نشده بین فوریه ۲۰۲۲ تا ژوئیه ۲۰۲۳ جان خود را از دست دادند. در همین مدت، مین‌ها و سایر مهمات منفجر نشده همچنین منجر به مجروح شدن ۶۳۲ غیرنظامی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
امریکا اوکراین را تبدیل به یک مستراح سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده و بمب های خوشه ای و مین های فراوان نمود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
هولوکاست دروغین جدید با ورژن جدید به هنر نمایی واشینگتن پست.
آخرین اخبار