واردات نهاده‌های دامی تنها یک مُسکن برای استان است

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: واردات نهاده‌های دامی نمی‌تواند در طولانی مدت به بهبود شرایط در استان کمک کند.

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه در دیدار نماینده  ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت تامین نهاده‌های دامی گفت: هر استان باید در زمینه تولید نهاده‌های دامی خود تلاش کند تا به خودکفایی برسد.

او افزود: افراد تولیدکننده نباید در زمینه تولید نهاده‌های دامی تنها سود و منفعت خود را در نظر بگیرند، زیرا مسئله تامین نهاده‌های دامی یک موضوع ضروری در استان و حتی کشور است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خودکفایی در زمینه خوراک دام از نظر اقتصادی برای کشور و استان بسیار کمک‌کننده است، اظهار داشت: هزاران هکتار زمین در کشور که توانایی تولید نهاده‌های دامی را دارند بدون استفاده رها شدند که اگر هر کدام از این زمین‌ها به زیر کشت بروند آورده اقتصادی بسیاری برای کشاورزان استان دارد.

او تأکید کرد که واردات نهاده‌های دامی تنها یک مُسکن برای استان است و نمی‌تواند در طولانی‌مدت به بهبود شرایط کمک کند. 

ناصری با بیان اینکه خودکفایی در نهاده‌های دامی نیازمند یک اقدام جهادی است، گفت: در این زمینه نیاز به همت بلند جهاد کشاورزی است تا با یک حرکت جهادی برای تولید نهاده‌های دامی دست به یک اقدام بزرگ بزند. 

او ادامه داد: صنعت کشاورزی در ابتدا باید از سوی جهاد کشاورزی و سپس سایر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی عملی شود. 

نماینده  ولی فقیه بیان داشت: یزد در زمینه تولید نهاده‌های دامی می‌تواند به عنوان استان پیشرو مطرح شود و حتی به سایر استان‌ها نیز نهاده‌های دامی صادر کند. 

ناصری بر لزوم به روز شدن دانش استان در زمینه کشاورزی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت استان در زمینه‌های کشاورزی و .. نیاز است به صورت دانش‌بنیان و همراه با علم دنیا حرکت کنیم تا بتوانیم مسائل مختلف در زمینه نهاده‌های دامی در استان و حتی کشور را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
مُسکن های زیادی تجویز نمودید دیگه مُسکن چاره ساز نیست باید بیهوش نمود و جراحی نمود هرچند که دیگه جراحی هم فایده ندارد بیمار دیگه علائم حیاتی ندارد
آخرین اخبار