طرح مقابله با سرقت احشام در خراسان جنوبی اجرا شد

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از اجرای طرح مقابله با سرقت احشام و دستگیری ۴ نفر سارق احشام در استان خبر داد.

سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی گفت : در راستای برخورد با سرقت احشام، اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان احشام به مدت ۷۲ ساعت در استان خراسان جنوبی با بهره‌گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

او با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس با کنترل میادین فروش دام، حضور در شهرک‌های دامداری و در چند عملیات ۴ سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در بازجویی‌ها و تحقیقات صورت گرفته متهمان به ۵ فقره سرقت احشام اعتراف کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا علاوه بر کشف ۵ فقره پرونده سرقت احشام، ۴۴ فقره پرونده شامل سرقت منزل، سرقت اماکن خصوصی، سرقت قطعات داخل خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان‌ها و مرکز استان کشف و ۲۴ نفر سارق در این زمینه دستگیر شدند. 

صادقی با تاکید بر تداوم اجرای این طرح‌ها خاطرنشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی در توصیه‌هایی به دامداران، عنوان کرد: در سرشماری احشام از پلاک داغ شماره کوب به نام دامدار استفاده کنید، همچنین نسبت به تعیین صلاحیت چوپانان و نگهدارنده دام‌ها اقدام شود.

او ادامه داد: دامداران از خرید و فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنند، نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدام شود، خودداری از توقف گله احشام در کنار جاده و محور‌های مواصلاتی، تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام و محل نگهداری دام به دوربین‌های مداربسته مجهز شود.

سرهنگ صادقی از شهروندان خواست: هر گونه فرد یا خودروی مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام رویت کردند بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
باید یه جاهایی از بدن دام رو داغ گذاشت