برخورد قانونی با اخلال گران نظم و امنیت در طبس

 فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: با کسانی که در نظم و امنیت شهر اخلال ایجاد کنند و موجب سلب آسایش عمومی و مزاحمت برای شهروندان شوند؛ برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

سرهنگ مریمی فرمانده انتظامی شهرستان طبس در نشست خبری گفت : تدابیر ویژه پلیس برای امنیت و آرامش و تامین امنیت انتظامی و ترافیکی در نوروز ۱۴٠۲ اندیشیده شده است.

او  با اشاره به اینکه گشت‌های پیاده و موتوری در محلات و بازار و هسته مرکزی شهر افزایش می‌یابد افزود: همکاری اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های ذیربط در چهارشنبه آخر سال ضروری است تا از اتفاقات دردناک پیشگیری شود.

سرهنگ مردمی ادامه داد: هرگونه بی توجهی در استفاده از مواد اشتعال زا موجب خسارات جبران ناپذیری می‌شود که والدین محترم نسبت به کنترل فرزندان دقت داشته باشند.

 فرمانده انتظامی شهرستان طبس اظهار کرد: با کسانی که در نظم و امنیت شهر اخلال ایجاد کنند و موجب سلب آسایش عمومی و مزاحمت برای شهروندان شوند؛ برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت و خودرو‌های آن‌ها تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴٠۲ در توقیف خواهد ماند.

او در زمینه اقدامات انجام شده گفت: کشف مواد مخدر بدلیل کاهش ورود از مرز‌ها با کاهش در سال ۱۴٠۱ مواجه بود، اما با کانون‌های آلوده و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد جدی صورت گرفت و جمع آوری شد.

سرهنگ مریمی تصریح کرد: تعداد ۲٠٠۵ تصادف برون شهری و درون شهری در سال ۱۴٠۱ در شهرستان طبس رخ داده که ۶۶ نفر فوت شده و ۲۵ درصد رشد داشته است.

 فرمانده انتظامی شهرستان طبس اظهار کرد: تعداد ۱۸ نقطه حادثه خیز در استان خراسان جنوبی شناسایی شده که ۹ نقطه آن مربوط به طبس است که مسئولان برای رفع این نقاط برنامه‌هایی دارند.

او گفت: امسال ، تعداد ۵ هزار و  ۹۱٠ مورد صدور گذرنامه داشته ایم که رشد ۴۶۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ مریمی با بیان اینکه در موضوع سرقت از منزل با ۲۲ درصد کاهش مواجه هستیم که این موضوع موجب احساس امنیت در جامعه شده است. افزود: در سرقت احشام با افزایش مواجهیم که از دامداران محترم می‌خواهیم نسبت به ایمن سازی دامداری خود حساس باشند.

 فرمانده انتظامی شهرستان طبس اظهار کرد: در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز ۴۴ درصد افزایش کشف داشته ایم که ارزش کالا‌ها به بیش از ۲۸۲ میلیارد تومان می‌رسد و ۱۲۴ نفر دستگیر و ۱۲۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

او وقوع جرایم سایبری با ۷۳ درصد رشد مواجه بوده که بیشترین آن مربوط به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز است که به ۸۲۳ میلیون تومان رسیده، اما ۳۶۲ میلیون تومان آن با تلاش و پیگیری پلیس به مالک برگشت شده است.

تحویل دست افزار‌های هوشمند به پلیس و نصب سامانه‌های الکترونیکی هوشمند روی خودرو‌های نیروی انتظامی در پایان سال ۱۴٠۱ موجب تعالی خدمات پلیس به جامعه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.