ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد با جدیت پیگیری می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ساماندهی خانه مسافرها برای امنیت و سلامت زائران در تابستان امسال با جدیت پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد گفت: ساماندهی خانه مسافرها اکنون در اولویت کار فرمانداری مشهد قرار گرفته است و در این زمینه باید با عزم جدی کار شود.

وی بیان کرد: خراسان رضوی در قالب برنامه‌ریزیهای گسترده در ستاد خدمات سفر استان، اکنون آمادگی کامل برای میزبانی از زائران و مسافران تابستان را دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: تابستان امسال از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است که از آن جمله می توان به قرار گرفتن کلیه اعیاد ماه ذی الحجه و مراسم عزاداری در ایام ماههای محرم و صفر اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به همراهی مناسبت‌های متعدد با تابستان امسال و سفرهای تابستانی، توجه ویژه‌ای به ارائه خدمت توسط دستگاهها و بخشهای مختلف شده است که قابل تفکیک در حوزه اقامت، حمل و نقل، بهداشت، امنیت، تامین اقلام اساسی و مایحتاج و غیره است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان داشت: به همین دلیل تابستان امسال را در سه قالب حضور زائران و مسافران در قالب کلی سفرهای تابستانی، حضور زائران از ایام اربعین و نیز دهه پایانی ماه صفر تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش اسکان با ۱۳۰ هزار نفر شب ظرفیت اماکن اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر میزبان زائران و مسافران هستیم، ادامه داد: علاوه بر این ظرفیتهای اقامتی موقت و اضطراری نیز آمادگی فعال شدن را دارند که در این قالب تا ۷۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی قابل افزایش است.

وی ادامه داد: در توزیع اقلام اساسی و تامین کالاهای مورد نیاز زائران نیز تعداد ۷۰۰ واحد توزیع ۵۰ قلم کالای اساسی و ایجاد چهار مجتمع تامین نان در اطراف حرم رضوی در دستور کار است.

حدود سه هزار خانه مسافر در مشهد شناسایی شده است که به صورت غیرمجاز مسافران و زائران را اسکان می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار