بخش صنعت از عرصه‌های مهم تولید و اشتغال است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به ۱۰ تیر روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: این عرصه از عرصه‌های مهم تولید و اشتغال است و باید مراقب بود صنعت تقویت شود و شکل خود را پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: معادن که ثروت غنی کشور است را درست بهره گیری کنیم و در جهت تولید و اشتغال استفاده شود.

وی با گرامیداشت ۱۴ تیر روز قلم، اظهار داشت: بیان مطالبات و دغدغه‌ها در فضای حقیقی و به ویژه فضای مجازی اصول و سازوکار‌های دینی دارد که باید در وهله اول ناصحانه و در راستای منافع جامعه اسلامی باشد.

وی گفت: قلم‌فرسایی امروزه دیگر به معنای نوشتار مکتوب محدود نمی‌شود بلکه از مصادیق بزرگ قلم، فضای مجازی است که سازوکار درست برای آن مطرح نشده و آسیب‌های زیادی برای آن شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در حال حاضر مطالبی در فضای مجازی دیده می‌شود که مطابق با اصول دینی و قرآنی نیست و همین موضوع ضایعات بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رسانه و قلم از هر نوع آن مسئولیت سنگینی دارد، تصریح کرد: قلم‌فرسایی باید در ابتدا عالمانه و همراه با مصلحت‌سنجی باشد و از سوی دیگر از روی نگاه‌های حزبی و جناحی نباشد.

نکونام تصریح کرد: گاهی عده‌ای برای خودنمایی در فضای مجازی، قلم می‌زنند تا هوادارانی جذب کنند که این خیلی خطرناک است و در این موضع گیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها داریم فرهنگ غرب را پیروی می‌کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که اسلام در همه امور برنامه ارائه می‌دهد و برنامه‌های اصلاح‌گرایانه و کرامت‌محور دارد به طوری که اولیای دین می‌فرمایند همدیگر را نصیحت کنید، اما از سر خیرخواهی باشد و از کینه ورزی، جناح بازی‌ها و قوم‌گرایی‌ها دوری کنید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نگاه اصلاح‌گرایانه و مشفقانه به این صورت است که در ابتدا به فرد تذکر شخصی دهیم تا به افکار عمومی کشیده نشود، ولی اگر اثر نکرد به افکار عمومی با نگاه خیرخواهانه منتقل شود.

نکونام با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ترور از جمله آیت‌الله صدوقی و مسافران هواپیمای مسافربری کشور که مورد حمله آمریکا قرار گرفت، اظهار داشت: آمریکا با حمایت از منافقان و همچنین با اقدامات و جنایات غیربشری خود ثابت کرده است که شعار‌هایی که می‌دهد پوچ است و در راستای حقوق بشر نیست.

وی ادامه داد: مسدود کردن اموال ایران در بانک‌های جهانی و هتک حرکت به قرآن کریم در سوئد از دیگر نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی است که چیزی، چون حقارت و خفت برای این کشور ندارد و بشریت را تحت ظلم و ستم قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ تیر نیز روز شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که می‌طلبد هم مردم در غنای این مجموعه کمک کنند و هم این ۲ نهاد بیش از پیش در خدمت مردم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.