رهبر واگنر می‌خواست ژنرال‌های ارشد روسیه را دستگیر کند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ادعا کرد که رهبر گروه واگنر قصد داشت ژنرال‌های ارشد روسیه را بازداشت کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات غربی گزارش داد، یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر، زمانی که شورش ناموفق خود را شنبه گذشته به راه انداخت، قصد داشت دو مقام ارشد نظامی روسیه را دستگیر کند.

وال استریت ژورنال در این گزارش نوشت: نقشه پریگوژین شامل دستگیری سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، ژنرال ارشد ارتش بود که در روز‌های اخیر از منطقه‌ای در امتداد مرز اوکراین بازدید کرده بودند.

بر اساس این گزارش، سرویس امنیتی روسیه از این طرح مطلع شد و شویگو و گراسیموف سفر خود را تغییر دادند. این امر پریگوژین را مجبور به حرکت زودهنگام کرد و در روز جمعه گذشته نیرو‌های واگنر وی کنترل مقر منطقه نظامی جنوبی روسیه در روستوف-آن-دون، مرکز لجستیک و فرماندهی کلیدی برای جنگ با اوکراین را به دست گرفتند.

اوایل روز چهارشنبه، ولادیمیر رومانوف، وبلاگ نویس نظامی طرفدار جنگ، گفت که سوروویکین، فرمانده نیروی فضایی روسیه یکشنبه، یک روز پس از شورش ناموفق پریگوژین، بازداشت شد. رومانوف ادعا کرد که سوروویکین اکنون در بازداشتگاه لفورتوو مسکو نگهداری می‌شود.

الکسی وندیکتوف، سردبیر ایستگاه رادیویی تعطیل شده ایخو مسکوی نیز در تلگرام نوشت که سروویکین سه روز است که با خانواده اش در تماس نیست و اطلاعاتی در مورد او در دست نیست.

نیویورک تایمز روز سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس مدعی شد که سوروویکین از طرح پریگوژین برای شورش علیه رهبری نظامی روسیه از قبل اطلاع داشته است.

ویکتور زولوتوف، مدیر گارد ملی روسیه، نیز روز دوشنبه ادعا کرد که مقامات ارشد روسیه از برنامه‌های پریگوژین برای شورش اطلاع داشتند، زیرا افراد نزدیک به رئیس واگنر آن‌ها را افشا کرده بودند.

زولوتوف همچنین مدعی شد که این شورش «از سرویس‌های اطلاعاتی غربی الهام گرفته شده است»، زیرا «آن‌ها از هفته‌ها قبل از این اتفاق اطلاع داشتند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
امان از دل غرب گداها
آخرین اخبار