لوکاشنکو: من اجازه ندادم پوتین پریگوژین را بکشد

رییس جمهور بلاروس در آخرین اظهارات خود گفت که او اجازه نداده تا پوتین رییس گروه نظامی واگنر را از بین ببرد.

«الکساندر لوکاشنکو» رییس‌جمهور بلاروس در اظهاراتی جدید درباره شورش اخیر گروه نظامی «واگنر» در روسیه گفت او «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را متقاعد کرد «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه را از بین نبرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس در نشست سه‌شنبه با مقامات ارتش این کشور و خبرنگاران گفت: فهمیدم پوتین تصمیم بی‌رحمانه‌ای گرفته است، از بین بردن شورشی‌ها.

وی افزود: به پوتین پیشنهاد کردم عجله نکند. گفتم «بیا با پریگوژین و فرماندهانش صحبت کنیم». او در پاسخ گفت «بی‌فایده است حتی تلفن را جواب نمی‌دهد. نمی‌خواهد با کسی حرف بزند».

او همچینن گفت ارتش بلاروس می‌تواند از تجربیات گروه واگنر که بر اساس توافق با کرملین می‌توانند به این کشور بروند، استفاده کند. خبرگزاری دولتی «بلتا» بلاروس به نقل از لوکاشنکو گزارش داد: (واگنر) آموزش دیده‌ترین واحد در ارتش است. چه کسی این را زیر سوال می‌برد؟ ارتش بلاروس هم این را درک می‌کند و ما در بلاروس چنین افرادی نداریم. 

لوکاشنکو به ارتش بلاروس گفت: مردم درک نمی‌کنند که ما به شکلی عملگرایانه به این موضوع نزدیک می‌شویم. آن‌ها (واگنرها) این را پشت سر گذاشته‌اند، به ما درباره تسلیحات و این که چه چیزی خوب کار کرده و چه چیزی بد، خواهند گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۳:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
در تحت نظرگاه باید نگهداری شود. چون احتمال ترورش بالای صد در صد است. باید مخفی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اگه بخاطر خیانت و وطن فروشی عذرحواهی نکنه باید بذاری
آخرین اخبار