انتقال بیش از ۳۲ میلیون تن غلات از مسیر دریای سیاه در ۱۱ ماه اخیر

بنابر اعلام وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه در ۱۱ ماه اخیر بیش از ۳۲ میلیون تن غلات از مسیر دریای سیاه به دیگر کشور‌ها انتقال یافت. 

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: این غلات با ۹۸۷ کشتی به ۴۴ کشور انتقال یافته است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، به گفته وی ۲۹۰ کشتی که دارای پرچم ترکیه بودند در انتقال این غلات مشارکت کردند. همچنین ۲۲۴ کشتی غلات را از کوریدور دریای سیاه به بنادر ترکیه منتقل کردند. 

اورال اوغلو میزان غلاتی که از اول اوت ۲۰۲۲ میلادی تا ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به بنادر ترکیه انتقال یافت را ۳ میلیون و ۶۵۹ هزار تن اعلام کرد. وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه با اشاره به اینکه در این مدت ۷ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۰۸ تن غلات به چین انتقال یافته و چین در فهرست ۴۴ کشور در ردیف نخست قرار گرفته است، افزود: اسپانیا، ترکیه و ایتالیا نیز در این فهرست در ردیف‌های بعدی قرار دارند. وی خاطر نشان کرد: ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۵۳ تن غلات نیز در چارچوب توافقنامه ۴ جانبه (ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل) به کشور‌های آفریقا انتقال یافته است. 

اورال اوغلو افزود: سهم کشور‌های آفریقایی از غلاتی که از کوریدور دریای سیاه انتقال یافته به حدود ۱۲ درصد رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه این رقم در ۶ ماه نخست انتقال غلات از کوریدور دریای سیاه ۶ درصد بود، افزود: میزان غلاتی که به کشور‌های آفریقایی ارسال شده اکنون به دو برابر افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
امسال رو رد کردین سالای بعد چی
آخرین اخبار