تعامل روسیه با ۴ کشور عرب برای برداشتن ویزا

روسیه در تلاش است تا با ۴ کشور جهان عرب به توافقی برای عبور و مرور بدون روادید دست یابد.

«ماکسیم رشتنیکوف» وزیر توسعه اقتصادی روسیه، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا با «بحرین، کویت، عمان و عربستان سعودی» به توافقی برای عبور و مرور بدون نیاز به ویزا برسد.

به گزارش آرتی، این مقام در ادامه اعلام کرد: «همچنین قرار است به زودی توافقنامه تور‌های گروهی بدون نیاز به روادید با ایران آغاز شود. روسیه همچنین در حال حاضر در تلاش برای اقداماتی است تا پرداخت غیرنقدی کالا و خدمات این کشور را راحت کند و این شامل ابزار‌هایی مانند نقشه گردشگری است.»

این مقام تأکید داشت که چنین اقداماتی در راستای تسهیل گردشگری روسیه انجام می‌شود. پیشتر از این هم روسیه قانون عبور و مرور بدون نیاز به ویزا را برای شهروندان گرجستان اعلام کرده بود.

صبح امروز هم «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه - جهان اسلام در کازان، اعلام کرد که این کشور آماده همکاری نزدیک با کشور‌های مسلمانی است که با آن‌ها بر سر بسیاری از مسائل اتفاق نظر دارد و افزود: «روسیه به طور سنتی روابط دوستانه با اکثریت قریب به اتفاق کشور‌های مسلمان را توسعه می‌دهد. ما همواره از تنوع فرهنگی و تمدنی مردم جهان و حق طبیعی آن‌ها برای تعیین الگو‌ها و مسیر‌های توسعه خود حمایت کرده‌ایم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار