پولیتیکو: آمریکا قصد پایان درگیری در اوکراین را ندارد

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور در عوض تلاش برای پیروزی اوکراین، قصد دارد برای مدتی درگیری را متوقف کند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» تصمیمی برای پیروزی اوکراین در جنگ کنونی ندارد و تنها قصد دارد برای مدتی درگیری را متوقف کند.

سه مقام حال حاضر و یک مقام سابق این کشور به پولیتیکو گفتند که در کاخ سفید مذاکراتی برای توقف درگیری در اوکراین برای مدتی مطرح شده است. مقام سابق آمریکایی سناریوی مطرح شده را با آتش‌بسی که به جنگ دو کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ پایان داد مقایسه کرد. در واقع هیچ توافق صلح رسمی وجود نداشت، زیرا پیونگ یانگ و سئول هر دو ادعای حاکمیت بر کل شبه‌جزیره کره و منطقه غیرنظامی را دارند که باعث شده این دو بخش از هم جدا شوند.

این منبع گفت: «توقف به سبک کره‌ای چیزی است که کارشناسان و تحلیلگران در داخل و خارج از دولت مورد بحث قرار داده‌اند. این امر قابل قبول است، زیرا هیچ یک از طرفین نیازی به شناسایی مرز‌های جدید ندارند و تنها چیزی که باید مورد توافق قرار گیرد توقف تیراندازی در یک خط تعیین شده است. منافع آمریکا هم در این است که درگیری متوقف شده هزینه کمتری برای ما خواهد داشت و در نتیجه توجه عمومی کم‌تری را به خود جلب می‌کند و فشار برای کمک به کی‌یف هم کمتر خواهد بود.»

همچنین به گفته این منبع دیگر مزیت این اقدام این است که کی‌یف همچنان با واشنگتن متحد خواهد بود و به تغییر ارتش خود به استاندارد‌های ناتو ادامه می‌دهد، زیرا روزی به دنبال پیوستن به این گروه است.

«سناریوی کره‌ای» برای اوکراین در ماه ژانویه زمانی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد که «الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی این کشور، در مصاحبه‌ای مدعی شد که مسکو یک مقام ارشد را برای تبلیغ چنین اقدامی به پایتخت‌های اروپایی فرستاده است. البته در همان زمان کاخ کرملین چنین ادعایی را رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا برای مشغولیت کشورا در حال توسعه نقشه ها داره
کشورا مثل روسیه و چین از جمله ایناست ک قدرت توسعه منطقه و جهانی دارند در عرصه ها سیاسی اقتصادی

همچنان ک چندین ساله برای مشغولیت کشورا منطقه مون نقشه ها شوم کشید ک امنیت صیهونیسم تامین شه

این مقامات کشورمنطقه ماست ک باید هوشیار باشند
Germany
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اوکراینی = خود فروش
آخرین اخبار