زلنسکی در میانه اعتراضات رسانه‌های عرب، به جده رسید

رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سفرش به عربستان عصر امروز جمعه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب وارد جده شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بعدازظهر جمعه با یک هواپیمای فرانسوی که از لهستان به پرواز درآمده بود، وارد جده شد.

او در بدو ورود به عربستان ادعا کرد اولویت هایش بحث در مورد صلح اوکراین، پایان دادن به جنگ علیه کشورش، حمایت از مسلمانان اوکراین و بازگرداندن زندانیان سیاسی است.

این درحالی است که رسانه‌های عربی به این سفر واکنش نشان داده و آن را مسئله‌ای دانستند که اهداف نشست را تحت شعاع قرار خواهد داد.

الخبر الجزایر در این خصوص نوشت: چنین اقدامی می‌تواند بر روند نشست‌ها سایه بیندازد، به ویژه که نخستین بار است که از رئیس جمهور یک کشور غیرعرب برای حضور در نشست سران عرب دعوت می‌شود، در حالی که بر اساس عرف دیپلماتیک در اجلاس‌های عربی، فقط از مقامات سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی برای حضور در جلسه افتتاحیه نشست سران عرب، دعوت می‌شد.

روزنامه عربی اما فرانسوی زبان «لکسپرسیون» هم دعوت از زلنسکی برای حضور در نشست سران عرب در جده را تحول شگفت انگیز توصیف کرد و افزود: دعوت از زلنسکی، ضربه‌ای به موضع بی طرفانه اتحادیه عرب در برابر بحران اوکراین و تلاش‌های قبلی برای میانجی‌گری بین دو طرف است. 

روزنامه «لوسوار دالجیری» هم با انتشار مقاله تندتری، نوشت: محمد بن سلمان، اتحادیه عرب را به مالکیت اختصاصی خودش درآورده است و این سوال را به نقل از منابع دیپلماتیک مطرح کرد که هدف بن سلمان از این اقدام چیست و آیا پیامی برای غرب است تا آن را به عبور از جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، راضی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دعوت جانی از جنایت کار نشان از تداوم جنایت در آینده ظلم به قربانیان در جهت تطهیر اصل جنایت می‌باشد
آخرین اخبار