اکثر مسلمانان کانادا قربانی تبعیض در زمینه اشتغال

اکثر مسلمانان کانادا در زمینه اشتغال، قربانی رفتار‌های تبعیض آمیز قرار دارند.

 بر اساس تحقیق جدیدی که توسط موسسه خیریه Islamic Relief انجام شده است و نزدیک به ۷۰۰ نفر در آن شرکت کرده اند، بیش از دو سوم مسلمانان کانادایی در محیط کار خود، با رفتار‌ها و برخورد‌های تبعیض آمیز مواجهند.

 به گزارش خبرگزاری آناتولی، این مطالعه که تحت عنوان «مسلمانان در حاشیه جامعه»، روز پنجشنبه توسط رسانه‌های محلی کانادا منتشر شد، بین تبعیض رسمی و غیررسمی، تمایز قائل شده است. تبعیض رسمی، شامل دسترسی نابرابر به ترفیع، حقوق و مسئولیت‌های شغلی یا سیاست‌های تبعیض‌آمیز مانند مقررات و قوانین لباس است، در حالی که تبعیض غیررسمی بر تعاملات و کیفیت روابط با همکاران یا مشتریان، مشارکت در تصمیم‌گیری و رفتار‌ها تأثیرگذار است. حدود ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان در این تحقیق تاکید کردند در محیط کار خود هر دو نوع تبعیض را تجربه کرده اند.

این موسسه اسلامی با اشاره به معضل اسلام هراسی در کار خاطرنشان کرد: این پدیده در تمام سطوح سلسله مراتبی و در تمام بخش‌های بازار اشتغال کانادا جریان دارد. به گفته نویسندگان این مطالعه، اسلام هراسی در محیط کار، تأثیر منفی بر پیشرفت شغلی مسلمانان کانادایی دارد. همچنین طبق نتایج این بررسی، حدود ۸۰ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند بر این عقیده اند که به علت هویت و اعتقادات اسلامی خود، امکان رفتن به برخی مشاغل را ندارند.

وقتی صحبت از جا افتادن در بازار کانادا شد، پاسخ‌دهندگان مسلمان کانادایی خاطرنشان کردند خودداری آن‌ها از مصرف نوشیدنی‌های الکی و همچنین محدودیت‌هایی که در زمینه رژیم غذایی دارند، رایج‌ترین موانع برای ادغام سریع در بازار کار و ارتقاء شغلی آن‌ها می‌شود. ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که بین سپتامبر و نوامبر ۲۰۲۲ انجام شد، اعلام کردند هرگز تبعیض رسمی یا غیررسمی را به کارفرمای خود گزارش نداده‌اند و علت این خودداری، خجالت یا ترس از عواقب و پیامد‌های اجتماعی آن بوده است. نویسندگان این مطالعه مجموعه‌ای از ۱۱ توصیه را برای تقویت مبارزه با اسلام هراسی و اطمینان از ادغام بهتر مسلمانان کانادایی در محیط‌های کار ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
مسلمونا تو غرب عین سرخپوستا و سیاها انسان درجه دو و برده محسوب میشن
آخرین اخبار