لاپید خطاب به صهیونیست‌های آمریکا: از اسرائیل دست نکشید

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با سفر به آمریکا با سران یهودیان آمریکای شمالی دیدار کرده و از آن‌ها خواست این رژیم را رها نکنند.

یایر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر کنونی اپوزیسیون این رژیم، به عنوان بخشی از سفر خود به آمریکا که در آن تلاش می‌کند به ترمیم روابط متزلزل بین دو کشور کمک کند، با سران فدراسیون «یهودیان آمریکای شمالی» در نیویورک دیدار کرد.

براساس گزارش جروزالم پست، این گردهمایی که به میزبانی فدراسیون  یهودیان آمریکای شمالی در مقر این گروه در منهتن نیویورک برگزار شد.  

لاپید به سران یهودی آمریکایی گفت: که ارزش‌های دموکراتیک مشترک بین آمریکا و اسرائیل حیاتی است. آمریکا یک شریک حیاتی در حمایت از اسرائیل است. پیوند بین دو کشور مهم‌تر و استراتژیک‌تر از همیشه است.

لاپید افزود: یهودیان آمریکا نمی‌توانند از اسرائیل دست بکشند. اسرائیل اینجاست تا بماند هرچند دولت‌ها بیایند و بروند.

جولی پلات، رئیس فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی نیز خطاب به لاپید گفت: یافتن زمینه مشترک مهم است. ما می‌دانیم که اختلاف عقاید امروز در اسرائیل عمیق و چالش برانگیز است. ما در سیستم فدراسیون یهود نظرات خود را در جایی که لازم دانستیم اجرایی کردیم.

انتظار می‌رود که لاپید در نیویورک با دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا، جری نادلر و ریچی تورس نیز دیدار کند.

شایان ذکر است فدراسیون  یهودیان آمریکای شمالی لابی صهیونیستی در آمریکاست و سازمانی مشتکل از ۱۴۶ فدراسیون یهودی و ۳۰۰ انجمن یهودی در این کشور و کانادا است که سالانه ۳ میلیارد دلار پول جمع آوری و برای بهبود وضعیت صهیونیستها در سراسر جهان هزینه می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۲:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
فلسطین از نهر تا بحر مال مسلمانان است و اسرائیل وجود خارجی در ملک مسلمانان ندارد. این همه زمین ول در امریکا وجود دارد بدهند به یهودیان ما بخیل نیستیم.
آخرین اخبار