خسارت تندباد و سیلاب به زیرساخت‌های سر پل ذهاب و گیلانغرب

بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب به زیرساخت‌های برق و کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

وحید محمدی، فرماندار گیلانغرب گفت: باد شدید و وقوع سیلاب باعث قطع برق و اختلال در سیستم روشنایی روستا‌های دهستان دیره و بخش مرکزی این شهرستان شد که با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان که از شب گذشته تاکنون پای کارند هم اکنون برق تمامی روستا‌ها وصل شده‌است.

وی افزود: وزش باد شدید باعث شکسته شدن درختان اوکالیپتوس و قطع کابل‌های برق رسانی شده بود که با تلاش نیرو‌های پای کار اداره برق این کابل‌ها را مرمت و برق روستا‌ها مجدد وصل شد.

محمدی میزان باران ثبت شده از سه‌شنبه شب تا عصر امروز (چهارشنبه) در بخش گواور از توابع شهرستان گیلانغرب را ۲۴ میلیمتر ذکر کرد و اظهار کرد: در نتیجه بارندگی‌های شدید دیشب تاکنون برخی از رودخانه‌های فصلی بخش گواور طغیان کرده است.

وی  ادامه داد: کارشناسان در حال بررسی خسارت‌های وارده ناشی از وقوع سیلاب هستند و هم اکنون مشکل خاصی نداریم

فرماندار گیلانغرب اظهار کرد: تعدادی از خانوار‌های عشایری مناطق گیلانغرب و گواور به علت باران شدید و وقوع سیلاب با مشکل مواجه شدند که گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر با امداد رسانی و توزیع مواد غذایی نسبت به جابجایی آن‌ها اقدام کردند.

شهرستان گیلانغرب با داشتن ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۲۳۵ هزار راس دام سالانه ۱۱۳هزار تن انواع محصولات کشاورزی و۲۱ هزار تن فرآورده‌های دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

تندباد باعث خسارت به باغات گوجه سبز روستای پیران سرپل ذهاب شد

صدراله بابلی، فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه وزش باد شدید شب گذشته و امروز در این شهرستان خسارت زیادی به بخش کشاورزی و باغی منطقه وارد کرد، گفت: تند باد باعث خسارت و ریزش محصول گوجه سبز باغات روستای پیران این شهرستان شد.

وی افزود: کارشناسان کشاورزی به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی میزان خسارت وارده به سطح باغات و کشاورزی منطقه هستند.
وی ادامه داد: تا عصر امروز چهارشنبه میزان پنج میلی متر باران در سرپل ذهاب بارید، ولی تند باد و وزش باد شدید تا حدودی باعث اختلال در این منطقه شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: تندباد ، سیلاب ، سرپل ذهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.