عملیات‌های امداد کوهستان نتیجه نداد/ مرگ ۲ کوهنورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : در عملیات‌های امداد کوهستان روز جمعه، ۲ نفر فوت و یک نفر از مهلکه مرگ نجات یافت.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : بامداد روز گذشته (جمعه، ۲۵ فروردین ماه) طی تماس تلفنی شخصی مبنی بر مصدومیت و گیر افتادگی ۲ نفر کوهنورد در ارتفاعات کوه پرآو مسیر پناهگاه تیم‌های عملیاتی کوهستان جمعیت هلال احمر جهت برنامه‌ریزی و امدادرسانی در محل پایگاه کوهستان کرمانشاه به حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

وی افزود: به دلیل شرایط بد آب و هوایی و هشدار‌های مکرر هواشناسی، امکان برخورد صاعقه، بارش شدید باران و تاریکی مسیر، امکان صعود نیرو‌های عملیاتی به ارتفاعات وجود نداشته و تیم ساعت ۸ صبح به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به طولانی بودن مسیر امدادرسانی جهت دسترسی، گفت: طی هماهنگی بعمل آمده تیم از مسیر دوم به ارتفاعات صعود کرده و به کوهنورد مصدوم که توسط کوهنوردان مستقر در پناهگاه به پایین منتقل شده بود، دسترسی پیدا کردند.

وی اضافه کرد: یک تیم عملیاتی با انجام کمک‌های اولیه، فیکس و بسکت کردن مصدوم نسبت به انتقال ایمن مصدوم به دامنه کوه اقدام کرده و یک تیم جهت انتقال فوتی به مسیر ادامه داد و پس از دسترسی به جسد نسبت به انتقال آن اقدام پیکر کوهنورد را تحویل عوامل قضایی حاضر در محل دادند.

در حادثه بامداد روز جمعه برای کوهنوردان قصرشیرینی در حال صعود به قله پرآو، علی یعقوبی فوت و نظر آغاز هم زخمی شدند.

محمدی در توضیح حادثه دوم ، گفت: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاعات کوه ترازک شهرستان اسلام آبادغرب اعلام شد.

وی افزود: یک تیم عملیاتی بلافاصله با تجهیزات امدادی و کوهستان جهت انتقال جسد کوهنورد به محل حادثه اعزام شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.