ارگ بهارستان و عمارت شوکت آباد پذیرای گردشگران نوروزی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: با سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت آباد رایزنی شده و این مجموعه به همراه ارگ بهارستان در ایام نوروز بر روی مسافران نوروزی باز است.

 عربی در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز شاید برخی از هم استانی‌ها برنامه سفر نداشته و ترجیح بر زیارت اماکن متبرکه و بقاع اطراف شهر را داشته باشند، اظهار کرد: از این جهت آمادگی زائرسرا‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

او از فعالیت ۱۸ موزه خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی با ۵۸۳ غرفه فروش دایر است که این بازارچه‌ها از ۲۵ اسفند بازگشایی شده و از ساعت ۹ تا ۲۱ بیشتر در ورودی شهر‌ها برای حضور مسافران و گردشگران فعال هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ اثر قابل بازدید گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده در این اماکن ۱۳۵ راهنمای گردشگری با یونیفرم متحدالشکل آماده راهنمای بازدیدکنندگان و مسافران هستند.

عربی ادامه داد: خوشبختانه ارگ بهارستان در نوروز سال ۱۴۰۲ برای بازدید گردشگران آماده خواهد بود و از بین باغ‌های تاریخی خراسان جنوبی باغ اکبریه، باغ و عمارت رحیم‌آباد، باغ بهلگرد، باغ شوکت آباد و باغ گلشن طبس در نوروز آتی امکان بازدید را دارند.

او گفت: از آنجایی که حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد، کمپین ۶۰۳۰ تعریف شد و در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها سیاه چادر‌هایی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: در ایام نوروز ۳۱ کمپ اسکان موقت را در خراسان جنوبی خواهیم داشت، ۹۷ جایگاه سوخت، ۳۳ مجتمع بین راهی و ۴۱ راهدارخانه در ایام نوروز به شهروندان خراسان جنوبی و گردشگران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

او بیان کرد: از تاریخ ۱۷ اسفندماه امسال تا ۲۶ اسفندماه تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت ثبت شده و در همین بازه ۳۲۷ هزار و ۴۶۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

عربی با بیان اینکه با سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت‌آباد رایزنی‌هایی انجام شده و این مجموعه جهت بازدید در ایام نوروز باز است، گفت: افزایش ماندگاری مسافر و زائر از مهمترین هدف و سیاست ستاد اجرایی خدمات سفر در خراسان جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.