اوج ترافیک‌ جاده ای در خراسان جنوبی تا سوم فروردین ماه

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تا سوم فرودین ماه اوج ترافیک استانی و از سوم فرودین نیز تغییر الگوی سفر و افزایش سفر‌های شبانه را با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان شاهد خواهیم بود.

جلسه مشترک شورای مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و فرماندهان پلیس راه با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه‌های استان برگزار شد.

سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن اشاره به سیاست‌های کاهش تصادفات جاده‌ای در استان گفت: همگام با اهداف و راهبرد‌های هر دو سازمان باید وارد عمل شد تا شاهد کاهش تصادفات و متوفیان جاده‌ای در استان باشیم.

او افزود: از نقاط حادثه خیز استان که شناسایی شده است علی رغم مصوب نشدن باید بازدید به عمل آمده و تا جای ممکن با تابلو و علائم جاده‌ای خطرات آن‌ها را کاهش دهیم.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند ماه شاهد افزایش تردد در سطح محور‌های استان خواهیم بود اضافه کرد: تا سوم فرودین ماه اوج ترافیک استانی و از سوم فرودین نیز تغییر الگوی سفر و افزایش سفر‌های شبانه را با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان شاهد خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: طی سفر‌های نوروزی افزایش تردد در غرب استان بیشتر، اما حوادث منجر به فوت بیشتر در شرق استان رخ می‌دهد که این امر نیاز به نگاه ویژه به این منطقه دارد.

سرهنگ رضایی گفت: با پای کار آوردن سایر ارگان‌ها و هماهنگی بیشتر شاهد روند کاهشی حوادث جاده‌ای در استان خواهیم بود.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی در این جلسه نیز گفت: به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بر افزایش تبلیغات محیطی و برنامه ریزی راهبری با تعامل صدا و سیما و رسانه‌ها باید توجه و تمرکز بیشتری شود.

او افزود: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی و ستاد فرماندهی انتظامی کشور بر کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و متوفیان، این امر همت بسیاری را می‌طلبد که نیازمند همکاری و هماهنگی همه جانبه ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای وپلیس راه در استان است.

ضرورت ارائه خدمات راهداری  برای کاهش تصادفات جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید بر اولویت‌ها و داشته‌های موجود تمرکز کرد، افزود: با بهره گیری از داشته‌ها و با تقویت عملکرد خدمات راهداری بر کاهش تصادفات و بالا رفتن خروجی این امر توجه ویژه شود.

جلال زاده به نقاط پرحادثه در استان اشاره کرد و ادامه داد: نقاط پرحادثه شناسایی شده استان حتی اگر مصوب نیز نشده اند باید توسط روسای ادارات راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و فرماند ه پلیس راه شهرستان بازدید و با نصب بنر و یا تابلو و علائم جاده‌ای از خسارات ناشی از تصادفات پیشگیری شود.

او عنوان کرد: طرح راهداری نوروزی با هدف آماده سازی محور‌های ارتباطی استان برای عبور ایمن، کاهش حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات به گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

جلال زاده تصریح کرد: همچنین طی این مدت پویش همراهان سفر ایمن با شعار سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما با همکاری ستاد اقامه نماز در استان در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار