پایان عملیات آواربرداری واحد‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی پایان عملیات آواربرداری واحد‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی را اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پایان عملیات آواربرداری واحد‌های تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی را اعلام کرد و گفت: با استقرار۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن عملیات آواربرداری یک هزار و ۸۰۰ واحدمسکونی به پایان رسید و در چند روز آینده  عملیات آواربرداری لکه گیری خواهد شد.

جعفر برزگر می گوید: با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی آغاز شده و تاکنون در ۱۲۷ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فونداسیون به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با نصب ۴۹ اسکلت فلزی نیز، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغا زشده و دیوارچینی ۶ واحد مسکونی و اجرای سقف ۳ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه ابلاغ دستورکار‌های تعمیری در سطح روستا‌ها و شهر فیرورق پایان یافته است گفت: ابلاغ دستورکار‌های تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی نیز به سرعت ادامه دارد و این دستورکار‌ها تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

برزگر اظهار کرد: واریز بلاعوض‌های تعمیری به حساب مالکان این واحد‌ها در مناطق زلزله زده آغاز گردیده و از مجموع ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی که دستورکار‌های تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ گردیده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات ۶۵۰۰ واحد مسکونی به حساب مالکان انجام یافته است.

 


مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به واحد‌های مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.