ساخت ۴۶۰ کلاس درس با مشارکت خیرین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰ پروژه مدرسه سازی با ۴۶۰ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با حضور در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: این پروژه‌های جدید شامل ۱۵۵ طرح با ۴۷۳ کلاس درس و حدود ۸۰ هزار مترمربع زیربناست.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد این طرح‌ها یعنی ۱۴۰ پروژه با ۴۶۰ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی در استان شش و نیم متر مربع به ازای هر دانش آموز است که میانگین کشوری آن ۵.۲۳ متر مربع و استاندارد هم ۸.۳۹ مترمربع است که ما با آن فاصله داریم.

 چاوشان ادامه داد: با وجود اینکه در میانگین سرانه فضای آموزشی رتبه پنجم کشور هستیم، اما در شهر‌های بیرجند با ۴.۸۴ متر مربع به ازای هر نفر بحرانی‌ترین شرایط را داریم و پس از آن طبس وقاین در رتبه‌های بعدی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: یک سوم فضای آموزشی مورد نیاز در ۱۲ سایت مسکن مهر استان را تحویل داده ایم و در شهرک امام علی بیرجند دو پروژه ۱۲ کلاسه را شروع کردیم که یکی از این مدارس را پایان سال تحویل می‌دهیم و تلاش می‌کنیم ۱۲ کلاسه دوم را هم تا مهرماه یا نهایت دهه فجر بعدی افتتاح کنیم.

او در خصوص پروژه‌های آموزشی روستا‌های اقماری حاشیه شهر هم افزود: طرح شش کلاسه حاجی آباد بیرجند هم تا مهرماه ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود و برای پروژه دستگرد هم منتظر اعتبارات محرومیت‌زدایی هستیم.

چاوشان گفت: در روستا‌های اقماری تاکنون ۴۸ کلاس درس را اجرا کردیم که ۳۶ کلاس با مشارکت خیران دکتر داریوش گنجی و علیرضا رضایی بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز توانستیم ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در دهه فجر یکی در سایت اداری بیرجند و یکی هم در زیرکوه کلنگ زنی کنیم.

او تصریح کرد: در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۱۰۶ مدرسه با حدود ۱۰ هزار کلاس درس و ۱۸۰ هزار دانش‌آموز داریم که تعداد دانش آموزان در مقایسه با پارسال که ۱۷۴ هزار نفر بوده است ۳ درصد افزایش یافته است.

در ادامه برنامه پرسمان حاجی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هم در خصوص وضعیت پروژه کتابخانه‌های عمومی استان گفت: پیش از این، مجری پروژه‌های کتابخانه‌های استان اداره کل نوسازی مدارس استان بود که مدتی است این مصوبه لغو شده و ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ها به بسیج واگذار شده است.

او  افزود: این طرح‌ها که شامل ده مورد است ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار داشته است و از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان درخواست داریم اسناد پروژه‌ها را در اسرع وقت به بسیج تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار