در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر مطرح شد

ضرورت توسعه ارتباط دانشگاه با خارج از فضای آموزشی

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: باید به دنبال توسعه ارتباط دانشگاه با بیرون از محیط آموزشی باشیم.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم قدردانی از پژوهشگران و فناوران برتر که در آن از ۵۱ پژوهشگر و فناور برتر تجلیل شد، با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانشگاه باید محور و تمدن ساز باشد.

او با بیان اینکه امروز حدود ۷ هزار پژوهشگر در کشور داریم افزود: یکی از اهداف برنامه‌های پژوهشی، توسعه ارتباط دانشگاه با بیرون از محیط آموزشی همچون صنعت و کشاورزی است.

لامعی اظهار کرد: باید تلاش کنیم سند تحول دانشگاه‌ها سرعت گیرد تا بتوانیم به اهداف اصلی که رشد و تمدن سازی است برسیم و ما به دنبال دانشگاه‌های تمدن ساز و ایرانی اسلامی از نوع مدرن هستیم.

فرزانه پور معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه بیرجند هم با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات پژوهشی امسال دانشگاه بیرجند در مقایسه با پارسال گفت: امسال ۱۳ طرح پژوهشی در دانشگاه بیرجند در حال انجام است و ۳ طرح فناورانه نیز با هزینه ۱۰۹ میلیون تومان انجام شده است.

او افزود: انعقاد ۳۴ تفاهم نامه با بخش صنعت، راه اندازی ۳ خانه خلاق با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری و اجرای طرح‌های کشاورزی به مساحت ۱۵ هکتار در سرایان از مصادیق توسعه فعالیت‌های دانشگاه با خارج از محیط آموزشی و کاربردی کردن آموزش‌ها است.

برچسب ها: پژوهشگر ، سند تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.