جنبش فتح: تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند با مقاومت مقابله کند

عضو جنبش فتح فلسطین با انتقاد از بازداشت‌های سیاسی تشکیلات خودگردان، تاکید کرد این نهاد نمی‌تواند به مقاومت در نابلس و جنین پایان دهد.

فخری البرغوثی اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان تلاش می‌کنند به مقاومت روز افزون در مناطق کرانه باختری به ویژه نابلس و جنین پایان دهند، اما به علت ناتوانی در این کار شکست خوردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شهاب، یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح گفت: اوضاع دو شهر نابلس و جنین از کنترل دستگاه‌های امنیتی امنیتی تشکیلات خودگردان آن خارج شده است.

وی از مردم فلسطین خواست با همه راه‌ها برای جلوگیری از انواع بازداشت سیاسی که تشکیلات خودگردان فلسطین به ویژه اخیرا به آن روی آورده است، اعمال فشار کنند.

البرغوثی افزود: بازداشت فرزندان ملت ما به دست دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هیچ توجیه قانونی یا دلایل واقعی ندارد بلکه به دلایلی پیش پا افتاده صورت می‌گیرد که طبق توصیف او هیچ حقی برای بازداشت ندارند. همه بازداشت‌ها بدون دلیل است و بهتر است که روی مسائل مهم تری تمرکز کنیم به ویژه با وجود خطراتی که مقدسات و مردم ما را تهدید می‌کند و دولت فاشیست کنونی برای آن برنامه ریزی می‌کند.

البرغوثی مردم فلسطین را به اتحاد به عنوان تنها راه برون رفت از «بن بست سیاسی کنونی فلسطین» با روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو و اقدامات ضد فلسطینی وی فراخواند؛ بنابراین گزارش، سازمان‌های حقوق بشری اعلام کردند سال گذشته بیشترین سرکوب از سوی دستگاه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه فعالان و نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری صورت گرفته، اما عملیات بازداشت و سرکوب که در نخستین روز‌های سال ۲۰۲۳ انجام شده نشان می‌دهد احتمال بدتر شدن اوضاع وجود دارد.

گروه «وکلا به خاطر عدالت» تاکید کرد در سال گذشته رکوردی در زمینه موارد بازداشت و احضار سیاسی با بیش از ۵۰۰ مورد ثبت شد و بازداشت شدگان با شکنجه و بدرفتاری مواجه شدند که فلسطین از زمان تاسیس تشکیلات خودگردان در سال ۱۹۹۴ تا کنون شاهد چنین وضعی نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار