مرکل مشارکت خود در حل مناقشه اوکراین را رد کرد

صدراعظم سابق آلمان تایید کرد که مشارکت احتمالی او در حل و فصل بحران اوکراین شایعه است.

آنگلا مرکل در مصاحبه با هفته نامه ایتالیایی «ست» تایید کرد در خصوص مشارکت احتمالی او برای حل بحران اوکراین هیچ سوالی وجود ندارد. او حتی نمی‌داند درگیری در اوکراین چگونه پایان خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم سابق آلمان گفت: این درگیری روزی با مذاکره به پایان می‌رسد. جنگ‌ها بر سر میز مذاکره خاتمه می‌یابد. بین صلح تحمیلی (که من نیز مانند بسیاری دیگر نمی‌خواهم) و مذاکرات آزاد و دوستانه تفاوت وجود دارد. نمی‌خواهم چیزی بیشتر اضافه کنم.

مرکل در مورد سیاستی که در قبال روسیه و اوکراین در پیش گرفته بود، خاطرنشان کرد که در آن زمان تصمیماتی را که اتخاذ می‌کرد هنوز برای او منطقی به نظر می‌رسید. او گفت: این سیاست‌ها برای جلوگیری از جنگ بود، مشابه درگیری که اکنون در حال وقوع است. اما با وجود شکست، این بدان معنا نیست که تلاش کردن اشتباه بود.

مرکل در اوایل ماه دسامبر در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی Die Zeit، انعقاد قرارداد‌های مینسک را تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای قوی‌تر شدن خواند. به گفته او، برای همه روشن بود که درگیری متوقف شده است و مشکل حل نشده است، اما این چیزی است که به اوکراین زمان بسیار ارزشمندی داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار