الکساندر ووچیچ:

اظهارات مرکل در اوکراین نشان دهنده نقض اعتماد است

رئیس‌جمهور صربستان گفت اظهارات اخیر صدراعظم سابق آلمان درباره توافق‌نامه‌های مینسک، مناقشه اوکراین را در دور جدیدی قرار داده است.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان گفت اظهارات اخیر «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان درباره توافق‌نامه‌های مینسک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، مناقشه اوکراین را در دور جدیدی قرار داده است. مرکل اظهار داشته است که کی یف از آتش بس برای تسلیح مجدد نیرو‌های خود استفاده کرد.

به گزارش آرتی، قرارداد‌های صلحی که ۸ سال پیش با میانجیگری آلمان و فرانسه به امضا رسید، مسیری را برای ادغام مجدد مسالمت آمیز جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک (DPR و LPR) در اوکراین ایجاد کرد. با این حال، آن‌ها هرگز اجرا نشدند، زیرا دولت اوکراین بر سر تفسیر توافقات بحث کرد.

«پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور سابق اوکراین در نهایت اعتراف کرد که کی‌یف عمدتاً قصد دارد از آتش‌بس برای بازسازی ارتش و اقتصاد خود استفاده کند.

به نظر می‌رسد مرکل در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی Die Zeit در روز چهارشنبه این موضوع را تأیید کرد و گفت که با امضای این توافق‌نامه‌ها، اوکراین «زمان ارزشمندی» را برای تشکیل ارتش قوی‌تر به دست آورد.

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته است‏ اعتراف «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان مبنی بر این‌که توافقات مینسک تنها به این دلیل امضاء شد تا به اوکراین فرصت داده شود که بتواند خود را برای رویارویی نظامی با روسیه آماده سازد، ممکن است به عنوان سندی برای محاکم قضایی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
مرکل مانند اباما و بایدن و اردوغان و مکرون از خائنین به بشریت است.
آخرین اخبار