ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت

موسسه نفت آمریکا از کاهش بیش از سه میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به شانزده دسامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، برخلاف انتظارات ذخایر نفت خام آمریکا بیش از سه میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران انتظار داشند این هفته کاهش ذخایر به میزان ۱۶۷ هزار بشکه باشد.

این موسسه از افزایش هفت میلیون و ۸۱۹ هزار بشکه‌ای در هفته قبل خبر داده بود. روز سه شنبه قیمت نفت خام به سبب کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه ژانویه با یک ممیز دو دهم درصد افزایش (۹۰ سنت) در بازار نیویورک به بشکه‌ای ۷۶ دلار و ۹ سنت رسید. در لندن نیز نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با دو دهم درصد (۱۹ سنت) افزایش به بشکه ایه ۷۹ دلار و ۹۹ سنت رسید.

در معاملات آخر وقت روز سه شنبه، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش واحد پول دیگر می‌سنجد با ۶۹ صدم درصد کاهش به عدد ۱۰۴.۰۱۱۰ رسید. به لحاظ تاریخی، قیمت نفت خام با ارزش واحد پول آمریکا رابطه معکوس دارد.

پیشتر کارشناسان منابع انرژی اعلام کردند، دستور برداشت تاریخی از ذخایر نفت راهبردی آمریکا که از سوی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور صادر شد، ممکن است اثرات متفاوتی بر وضعیت تولید نفت خام در آمریکا و بازار بین المللی به همراه داشته باشد. بایدن اعلام کرد که دولت او یک میلیون بشکه نفت در روز برای شش ماه آینده از ذخایر راهبردی خود در تلاش برای مهار افزایش قیمت فعلی سوخت برداشت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار