ذخایر نفت خام آمریکا به پایین‌ترین حد در حدود ۴ دهه گذشته رسید

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور به پایین‌ترین حد خود در ۳۶ سال اخیر رسیده است.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام در ذخایر استراتژیک نفت این کشور به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۸۶ رسیده است.

به گزارش رویترز، بر اساس داده‌های وزارت انرژی، ذخایر نفت خام آمریکا در ذخایر استراتژیک نفت (SPR) در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن (هفته گذشته) ۶.۹ میلیون بشکه کاهش یافت.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ذخایر استراتژیک نفت آمریکا اکنون به ۴۹۷.۹ میلیون بشکه کاهش یافت که کمترین میزان از آوریل ۱۹۸۶ (اردیبهشت ۱۳۶۵) است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد حدود یک میلیون بشکه نفت خام شیرین و ۶ میلیون بشکه نفت خام ترش وارد بازار شد.

این در حالی است که پیشتر هم هفته گذشته گزارش شده بود در آمریکا قرارداد‌های آتی نفت برنت، معیار اصلی جهانی از ۳۰ مارس تاکنون ۷ درصد کاهش یافته است.

در نتیجه، قیمت بنزین در آوریل اندکی کاهش یافت، اما اکنون تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت خرده فروشی سوخت دیزل نیز در  هفته گذشته به رکورد ۵.۴۵ دلار در هر گالن رسید.

طبق نظرسنجی اخیر گران شدن فزاینده سوخت تقریباً دو سوم از دارندگان وسایل نقلیه در آمریکا را مجبور به تغییر عادت‌های رانندگی خود کرده است.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت توسط برخی از پالایشگاه‌های آمریکا که در طول همه‌گیری تعطیل شده‌اند، افزایش یافته است.

نمایندگان دموکرات کنگره هم می‌گویند «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای کنترل قیمت بنزین در طول تابستان پیشنهاد لغو مالیات بر بنزین را داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار