امام جمعه همدان:

زیرساخت مناسب برای معلولان باید فراهم شود

امام جمعه همدان گفت:فراهم کردن زیرساخت مناسب برای معلولان مطالبه به حق آن‌ها است و آماده سازی زیرساخت‌ها برای توانمندسازی معلولان ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: افزایش توانمندی‌های معلولان و ظهور و بروز استعداد‌های آنها، این قشر از جامعه به افراد مولد برای حل مشکلات کشور و اداره زندگی خودشان تبدیل می‌شوند.

او خواستار ظهور و بروز استعداد‌های کودکان دارای معلولیت با هم افزایی و همکاری تمام مسئولان شد و ادامه داد: این کودکان در برخی از رشته‌ها دارای استعداد‌های زیادی هستند که باید شناسایی و در جهت شکوفا کردن آن‌ها گام برداشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شفافیت و زلال بودن جمعیت معلول باعث می‌شود تا انسان احساس نشاط کند گفت: زمانی که انسان با این قشر از جامعه مواجه می‌شود و توانایی‌های آن‌ها را مشاهده می‌کند، کوهی از عظمت و ظرفیت را در وجودشان می‌بیند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه مسئولان باید حرف و مشکلات جامعه معلولان را بشنوند یادآور شد: بار‌ها گله‌مندی جامعه معلولان نسبت به زیر ساخت‌ها را شنیده و به مسئولان منتقل کرده‌ایم، بنابراین از آن‌ها می‌خواهیم تا عدالت را در این زمینه رعایت کنند.

 او با اشاره به اینکه رئیس جمهور در دیدار با معلولان وعده‌هایی در رابطه با مسکن و اشتغال جامعه معلولان مطرح کرد تاکید کرد: بر همین اساس مدیران استانی باید به صورت جد پیگیر این وعده‌ها باشند تا تحقق یابد.

در پایان این مراسم ضمن اهدا لوح به امام جمعه همدان به پاس همراهی با جامعه معلولان استان، از تعدادی از دانش آموزان برتر معلول قدردانی شد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.