امام جمعه همدان:

جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه عموم جامعه را به اسارت در آورد

امام جمعه همدان گفت: مردم اگر مدیریت افکارشان را به دست رسانه‌های خارجی بسپارند جامعه نابود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اتفاقات اخیر درجامعه گفت: مردم اگر مدیریت افکارشان را به دست رسانه‌های خارجی بسپارند آن‌ها باجریان سازی انحرافی مدیریت را دردست گرفته وجامعه را نابود می‌کنند.

امام جمعه همدان بااشاره اینکه مردم نباید زودباور باشند وفریب رسانه‌های دروغ پرداز را بخورند تاکید کرد: باید مراقب فرعون‌های زمانه بود ودچاررفتار‌های هیجانی وغیرمنطقی نشد.

او بیان کرد: امروز رسانه‌های دشمن اندیشه برخی افراد را تدبیر کرده و به میدان می‌آورد که برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.
امام جمعه همدان مچنین ایجاد تحول درنظام آموزش وپرورش راخواستار شد وگفت: حوادث چند هفته پیش نشان داد نظام آموزش ما دچار خلاء‌هایی است که باید بازنگری شود.

خطیب نماز جمعه همدان به قانون‌های خوبی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است مثل قانون رتبه بندی معلمان و قانون مالیات اشاره کرد وگفت: تنها تصویب ملاک نیست مردم خواستار اجرایی شدن قانون‌ها هستند.

او همچنین با گرامیداشت یاد شهید مدرس عنوان کرد: مجلس یازدهم قوانین خوبی مانند قوانین مالیات بر خانه‌های خالی، قانون امنیت غذایی کشور، قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها، اقدام راهبردی برای تحریم وغیره را مصوب کرده است، اما سوال این است که این قوانین خوب تا چه اندازه اجرا شده است؟

شعبانی ادامه داد: قوانین خوب مصوب شده باید اجرا شود، طرح رتبه بندی معلمان تا اندازه‌ای خوب اجرا شد، اما برخی قوانین اجرا نشده یا به درستی اجرا نشده است در حالی‌که یکی از وظایف مجلس نظارت برای قوانین نیز هست.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید بر دولت نظارت کند و ببیند تا چه اندازه قوانین اقتصادی را اجرا کرده است گفت: برخی قوانین مبتنی بر شرایط جامعه باید بازسازی شده و مسیر تولید را تسهیل کنند، باید قوانین متناسب با شرایط حاد مصوب شود، همچنین نظارت بر دولت توسط مجلس در بخش اقتصادی نیز باید بیشتر شود.

نماینده، ولی فقیه در همدان همچنین با توجه به درپیش بودن روزجهانی معلولان، خواستار ایجاد بستر‌های مناسب شهری ورفع مشکلات آن‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ دی ۱۴۰۲
اندیشه بعنوان مهمترین ویژگی و ارزش انسانی و وجه تمایز انسان و حیوان است. در اسارت اندیشه، تعقل و تفکر خارج از محدوده اسارت ممنوع، و در اطاعت محض اندیشه سازان مستبد و خودرای و حکم به اختیار باید عمل کرد که موجب استعمار و استثمار، و خطرناکترین نوع اسارت است که میتواند نسل به نسل منتقل شود. دین اسارتگاه اندیشه و عامل مرگ اندیشه خلاق و چالش برانگیز است و بهمین دلیل مسلمانان هرگز پیشرفت علمی و مدنی نداشته اند و حداکثر دغدغه آنها براساس حق پنداری، اجرای کلیشه ای احکام دین وجدالها و نزاعهای بی پایان بوده که باتوجه به تغییر شرایط شان نزول آیات، ناکارامدی آنها هر روز نمایانتر میشود. افراد براساس تبلیغات و شعارهای جذاب با کمترین تعقل و به میل خود وارد دین، اما با مشاهده اوضاع مغایر با شعارها و وعده ها ، اراده خروج از آن نخواهند داشت. مسلمانان بعنوان اسرا و رهبران و پیشوایان دینی در نقش زندانبان، با جهانی شدن اسلام، جهان را به زندان مرگبار بشریت تبدیل میشود. ازادگانی که از اسارتگاه صدام امدند، با روحیه شاد اما جسم ضعیف بدلیل عدم دریافت غذای مطلوب بودند ولی مردم ایران در اسارت طالبان اندیشان، فاقد ارزش و اراده، با روحیه افسرده و جسمی سنگین و بیمار بدلیل عدم تحرک کافی در کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی، که حاکمیت مغایر اخلاق و معنویت دانسته و اهمیتی به سلامت جامعه نداده و بر عزاداری و پرهیز از مراسم شاد تکیه دارد بطوریکه تقریبا تمام کنسرتها منسوخ شده اند.